گروه نوای مهر به‌سرپرستی مهدی عیوقی در سفر به آمریکای لاتین، چند برنامه موسیقی در این منطقه اجرا کرد و به مدت سه ماه برای مردم مکزیک و برزیل نواخت. این خبر را تسنیم منتشر کرده و به نقل از عیوقی نوشته است: در مکزیک آلبومی با محوریت اشعار مولانا ضبط کردیم که این اقدام بازخورد خوبی در رسانه‌های مکزیک داشت. در شهر زاکاتکاس اجرایی در تلویزیون این شهر برگزار کردیم و در رادیو چند مصاحبه درباره موسیقی ایران داشتیم.
کد خبر: ۱۲۳۰۹۷۳

همچنین بر اساس اظهار عیوقی، گروه نوای مهر چند قطعه مشترک با یک گروه مکزیکی اجرا و ضبط کرده که در این قطعات روی ملودی‌های مکزیکی، شعر فارسی و روی ملودی‌های ایرانی شعر اسپانیولی قرار کرده است.
عیوقی با اشاره به اشتراک‌های فرهنگی ایران و کشورهای آمریکای جنوبی می‌گوید: با این‌که از نظر جغرافیایی فاصله زیادی با کشورهای آمریکای لاتین داریم، اما از نظر فرهنگی اشتراکات زیادی بین ما و مردمان مکزیک و برزیل وجود دارد. مکزیکی‌ها و برزیلی‌ها علاقه‌مند به موسیقی و هنر هستند، صنایع دستی برایشان خیلی مهم است. در مکزیک صنایعی مانند گلیم‌بافی ما دارند و صنایع چرم و نقره در آنجا رونق دارد. به شعر و ادبیات خیلی اهمیت می‌دهند. جالب این‌که بسیاری از مخاطبان کنسرت‌های ما علاقه‌مند شدند به ایران سفر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها