طرح هر مسجد یک حقوقدان در واقع طرح آشتی مردم با وکلاست چراکه اکنون نقش وکلا در جامعه به نوشدارو بودن، تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۸۷۶

مردم هر زمانی که با مشکلی روبه‌رو می‌شوند یا این که در معرض آسیب قرار می‌گیرند، با وکلا ارتباط برقرار می‌کنند، درصورتی که در بسیاری از مواقع با یک مشورت کوتاه، شاید یک مشورت نیم‌ساعته، با هزینه خیلی کم، می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد و دیگر از پروسه‌های طولانی، تنظیم دادخواست، رفتن به دادگاه، استخدام وکیل و بروز بسیاری دیگر از اتفاقات جلوگیری کرد.
رسالت وکلا، تحقق عدالت است و مشاوره رایگان به عموم مردم که یکی از نقش‌های وکلا هم است. لازم به یادآوری است طرح هر مسجد یک حقوقدان ، در راستای هدف و اجرایی شدن این رسالت است. باید توجه داشت که وکلا، دید‌بان عدالت هستند و با اجرایی شدن این طرح، وکلا می‌توانند هم با نظام جمهوری اسلامی تعامل کنند و هم این که کمکی برای مردم باشند.
امروز با وجود آگاهی نداشتن بیشتر مردم به مسائل حقوقی و مشورت نکردن با حقوقدانان شاهد افزایش پرونده‌ها در نظام قضایی کشور هستیم.
من و همکاران وکیلم هر روز شاهد مراجعانی هستیم که اتفاقا به‌دلیل نبود آگاهی با مشکلات حقوقی مواجه شده‌اند. به عنوان مثال من مراجعه‌کننده‌ای داشتم که به یک شرکت اعزام دانشجو به خارج از کشور، 300 میلیون تومان پرداخت کرده بود؛ شرکتی که به‌صورت صوری به ثبت رسیده بود.
شرکت‌هایی که در کشور هم تعدادشان خیلی زیاد است و به خاطر همین ناآگاهی است که این همه مشتری دارند. تعداد پرونده‌های قضایی در مورد کلاهبرداری‌های مسکن که تعدادشان خیلی زیاد است. من با مالکانی مواجه شدم که 200 دستگاه خانه به ارزش سه میلیارد تومان از یکی از مشاوران املاک خریده بودند.
درصورتی که اگر آنها از دانش حقوقی مطلع بودند، می‌دانستند که برای خرید ملکی باید حداقل سند مالکیتی داشته باشند. با یک مشاوره ساده و با یک وکیل می‌توان از بسیاری از مشکلات حقوقی کاست.
اتفاقا توجه رئیس قوه قضاییه به مشاوران املاک و استفاده از وکلا در این مراکز هم تیزبینی دیگری در این زمینه است که باعث کاهش پرونده‌های قضایی کشور می‌شود.
ما با بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق مواجه هستیم که سواد حقوقی دارند اما از آنها استفاده نمی‌شود. نکته مهمی که با به‌کارگیری و استفاده از سواد حقوقی وکلا، کمک زیادی به رفع مشکلات و بی‌سروسامانی در حوزه مشاوره املاک که اتفاقا پرونده‌های زیادی هم دارد، خواهد کرد.


آرش دولتشاهی

وکیل پایه یک دادگستری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها