یک ناشناش، زننده تنها گل دربی برای پرسپولیس شد

سرخابی کمرنگ!

همه چیز از یک تعویض شروع شد. پرسپولیس تا دقیقه 80 اصلا خوب نبود، اما یک‌بازیکن گمنام در این دقیقه به زمین آمد تا چند لحظه بعد، همه را با ضربه اش شگفت زده کند. پرسپولیس با گل او که خیلی ها دیشب برای اولین بار اسمش را می شنیدند دربی را برد؛ نامش مهدی عبدی است.
کد خبر: ۱۲۲۹۶۷۶

بازیکن امیدهای پرسپولیس در اولین حضورش در لیگ برتر، در بازی مهمی چون شهرآورد به زمین آمد و در همان اولین توپی که به پایش خورد، زننده گل شد. حالا هواداران پرسپولیس تا همیشه اسمش را فراموش نخواهند کرد.
هواداران استقلال هم نام علی کریمی را فراموش نمی کنند. قبل از آن‌که کالدرون با تعویض طلایی اش، زمینه ساز برد پرسپولیس شود، این استقلالی ها بودند که می توانستند سرنوشت بازی را با یک ضربه پنالتی عوض کنند. مثل دربی قبلی، استقلال باز هم روی دروازه جنوبی ورزشگاه، جایی که هواداران آبی پوش، با هزاران دوربین موبایل منتظر ثبت یک لحظه تاریخی بودند، علی کریمی پشت توپ ایستاد اما شیرجه علیرضا بیرانوند، همه چیز را برای آبی ها خراب کرد. این بار خبری از چیپ نبود، اما کابوس خراب کردن پنالتی در دربی، همچنان پابرجا ماند. جز این پنالتی و آن گلی که مهدی عبدی زد، دربی 90 تقریبا هیچ صحنه جذابی نداشت. بیرانوند جز مهار پنالتی، برای هیچ موقعیت دیگری شیرجه نزد. حسینی هم روز آرامی را در درون چارچوب دروازه استقلال داشت تا دقیقه 80 که خودش باعث شد، توپ برگشتی، با برخورد به کمر او به درون دروازه آبی ها بغلتد.
به این ترتیب پرونده یکی دیگر از شهرآوردهای بزرگ پایتخت، در شرایطی که پرسپولیس برنده آن بود، بسته شد. این هشتادوچهارمین بازی رسمی دو تیم محسوب می شد و قرمزها با پیروزی در آن، برای نخستین بار در تاریخ دو باشگاه، در تعداد پیروزی های دربی از استقلال پیش افتادند. حالا پرسپولیس 24 شهرآورد رسمی را برده است و استقلال 23 شهرآورد را.
در پایان این بازی، شرایط جدول هم مثل آمار بازی های رسمی دو تیم، کاملا به نفع پرسپولیس تغییر کرد. حالا قرمزها با 9 امتیاز و تفاضل کمتر نسبت به شهرخودرو، در رده دوم جدول قرار دارد و استقلال با تنها 2 امتیاز از 4 بازی، بدون برد به رده پانزدهم جدول سقوط کرده است.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها