اولین بازی ایران در مقدماتی جام جهانی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود

سفر تیم ملی به کانون آشوب!

تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز در حالی وارد خاک هنگ‌کنگ می‌شود که این کشور غرق در آشوب و بحران است.
کد خبر: ۱۲۲۷۰۶۵

بعد از آنکه اعتراض شدید مردم هنگ‌کنگ به قانون «استرداد» جواب داد و دولت خانم کری لم، آن را پس گرفت، اعتراض‌ها دامنه بیشتری پیدا کرد و حالا معترضان به چیزی بیش از لغو یک قانون فکر می‌کنند و به دنبال جدایی کامل از چین هستند. مسئاله ای که این روزها تمام خاک هنگ‌کنگ را درگیر کرده و کارشناسان بین‌المللی معتقدند سرنخ این آشوب‌های شدید و جدایی‌طلبانه را باید در خاک آمریکا جست‌وجو کرد.
در هر حال، هنگ‌کنگ با چنین شرایطی باید از تیم ملی فوتبال ایران پذیرایی کند. این اولین بازی تیم ملی ایران در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر است. تیم ملی در شرایطی خود را آماده اولین بازی در روز سه‌شنبه هفته آینده می‌کند که تیم ملی هنگ‌کنگ برای اولین بازی در این چارچوب به کامبوج سفر کرده است و امروز به میدان می‌رود.
تیم ملی در روز اول بازی‌ها استراحت داشت و به همین دلیل با خیالی آسوده راهی هنگ‌کنگ شده است. بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 21 دیشب راهی دبی شدند تا بعد از دو ساعت توقف، با پروازی 500 دقیقه‌ای به هنگ کنگ بروند.
البته این 500 دقیقه را باید به 120 دقیقه پرواز تهران تا دبی اضافه کرد تا بدانیم بازیکنان ما کاملا خسته به هنگ‌کنگ می‌رسند و کادر فنی حق داشت که امروز را به آنها استراحت داد.
اولین تمرین
اولین تمرین تیم ملی بعداز ظهر فردا برگزار می‌شود. تیم ملی در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هم یک جلسه تمرین می‌کند که طبق برنامه، همه این تمرینات، کاملا تاکتیکی و پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.
کنفرانس ویلموتس
مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه رودرروی خبرنگاران خواهد نشست. احتمالا مسعود شجاعی همراه ویلموتس در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی شرکت خواهد کرد.
بازی در ورزشگاه 40 هزار نفری
بازی هنگ‌کنگ- ایران در ورزشگاه اصلی هنگ‌کنگ (هنگ‌کنگ استادیوم) برگزار خواهد شد. این ورزشگاه در سال 2012 مورد بازسازی قرار گرفته و گنجایش 40 هزار تماشاگر را دارد.
هنگ‌کنگ منطقه جنگی نیست!
تیموتی فوک، رئیس فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ به درخواست مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران از فیفا برای بازی تیم‌های ملی این دو کشور در زمین بی‌طرف واکنش نشان داد. او دیروز به روزنامه تاگونگ‌پائو گفت: فدراسیون فوتبال ایران مدعی است امنیت در هنگ‌کنگ وجود ندارد در حالی که ما مشکل امنیتی نداریم. هنگ‌کنگ منطقه جنگی نیست که نتوانیم از تیم ملی ایران در چارچوب انتخابی جام جهانی 2022 قطر میزبانی کنیم. ما روز گذشته گزارش جدیدی از شرایط هنگ‌کنگ در اختیار نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دادیم. در کشورمان پاره‌ای مشکلات وجود دارد؛ اما ناامن نیست و بعید می‌دانیم فیفا بخواهد با درخواست ایران برای بازی با هنگ‌کنگ در زمین بی‌طرف موافقت کند. ایران می‌خواهد فیفا را متقاعد کند که در هنگ‌کنگ هرج‌ومرج است تا بازی تیم‌های ملی دو کشور در زمین بی‌طرف برگزار شود، البته ما هنوز در این رابطه نامه‌ای از فیفا دریافت نکرده‌ایم. بعید هم می‌دانم فیفا درخواست ایران را بپذیرد زیرا هنگ‌کنگ هنوز منطقه جنگی و آن‌قدر هم ناامن نیست. کشورهای منطقه و دیگر کشورها هشداری درباره سفر اتباع خود به هنگ‌کنگ منتشر نکرده‌اند و به همین خاطر بعید می‌دانم فیفا با درخواست ایران موافقت کند.
بازی در هنگ‌کنگ
با آن‌که فدراسیون فوتبال درخواست برگزاری بازی در ماکائو را داده است؛ اما شواهد نشان می‌دهد بازی سه‌شنبه هفته آینده مقابل هنگ‌کنگ در خاک این کشور برگزار خواهد شد. اگرچه دامنه اعتراض مردم گسترده شده و خیابان‌های هنگ‌کنگ تقریبا هر روز میزبان تظاهرات مردم معترض هستند؛ اما این اتفاقات، هنوز کشور هنگ‌کنگ را به کشوری ناامن تبدیل نکرده است و این اعتراضات، تلفاتی نداشته است. به نظر می‌رسد با توجه به همه حقایق موجود، بازی سه‌شنبه در ورزشگاه اصلی هنگ‌کنگ (هنگ‌کنگ استادیوم) برگزار شود.
تیم ملی غایب ندارد
اولین تمرین تیم ملی فردا برگزار خواهد شد. در این تمرین همه بازیکنان حاضر خواهند یود. اشکان دژاگه آخرین بازیکنی بود که با نظر ویلموتس به فهرست اضافه شد و سردار آزمون، اللهیار صیادمنش و مهدی طارمی به‌عنوان آخرین لژیونرهای اضافه شده به تیم هم در تمرین فردا حاضر خواهند بود.
هنگ‌کنگ امشب می‌رسد
تیم ملی فوتبال ایران در حالی وارد خاک هنگ‌کنگ شده است که تیم ملی فوتبال این کشور برای اولین بازی در چارچوب مقدماتی جام جهانی در کامبوج به سر می‌برد. بازی این دو تیم عصر امروز برگزار خواهد شد و بازیکنان هنگ‌کنگ بلافاصله به کشورشان برمی‌گردند تا برای بازی سه‌شنبه هفته آینده مقابل ایران آماده شوند.

کاوه علی اسماعیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها