دربی حساس آرسنال و تاتنهام در هفته چهارم لیگ جزیره

همه نگاه‌ها به شمال لندن

شکست‌خورده‌های دو فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا امشب در ورزشگاه امارات به مصاف هم می‌روند تا حساس‌ترین بازی هفته چهارم لیگ جزیره به نام دربی شمال لندن باشد. این دو تیم لندنی در حالی به مصاف هم می‌روند که بازی هفته گذشته خود را با شکست پشت سر گذاشتند.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۸۳

آرسنال در آنفیلد به تیم آماده لیورپول باخت و تاتنهام هم در کمال شگفتی در خانه نتیجه را به نیوکاسل واگذار کرد. اونای امری و پوچتینیو به‌خوبی می‌دانند که برای عقب نماندن از دیگر حریفان، تساوی در این بازی اصلا به دردشان نمی‌خورد و به همین دلیل باید منتظر یک دربی هیجانی و جذاب بود.
اونای امری امیدوار است که مسوت اوزیل بتواند برای اولین بار در فصل جدید برای آرسنال به میدان برود. در طرف مقابل، پوچتینیو هم انتظار دارد دله الی بعد از چند هفته مصدومیت بتواند در ترکیب تیمش قرار بگیرد. این صد و هشتاد و ششمین دربی شمال لندن است که سهم توپچی‌ها 77 پیروزی بوده و در طرف دیگر، اسپرزها 58 برد به دست آورده‌اند.
تیم پوچتینیو در حالی امروز در خانه آرسنال به میدان می‌رود که این تیم در 27 بازی گذشته خود در لیگ برتر در زمین توپچی‌ها، تنها دو بار پیروز شده است که آخرین آن به نوامبر 2010 باز‌می‌گردد. البته این آمار بد تاتنهام فقط مخصوص به بازی‌های لیگ برتر نیست، زیرا در 21 بازی قبلی در تمام دیدارها فقط هفت پیروزی به‌دست آورده است. البته یک دلخوشی برای هواداران تاتنهام این است که این تیم از سال 1969 به بعد هرگز در دربی شمال لندن در ماه سپتامبر شکست نخورده است. یک نکته جالب مربوط به دربی شمال لندن این است که تاکنون 18 گل در این بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است که یک رکورد در تاریخ لیگ برتر به حساب می‌آید.
در بین بازیکنان تاتنهام دو نفر بیش از همه به دنبال گلزنی هستند. اگر هری کین یک گل دیگر بزند، تعداد گل‌هایش در دربی لندن را به عدد 10 می‌رساند و در کنار اوبامیانگ و بابی اسمیت قرار می‌گیرد. کریستین اریکسن دانمارکی هم اگر در این بازی گل بزند، تعداد گل‌هایش در لیگ برتر را به عدد 50 می‌رساند و به پنجمین بازیکن تاتنهام در این زمینه تبدیل می‌شود. البته آمار بد او در این زمینه این است که در 11 دیدار قبلی مقابل آرسنال هرگز نتوانسته گلزنی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها