شامگاه سه‌شنبه دو انفجار مشکوک در غرب غزه رخ داد که اولی در نزدیکی ایست بازرسی پلیس در چهارراه دحدوح در جنوب غزه بود و به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن دو جوان دیگر و یک زن منجر شد. انفجار دوم در ایست‌بازرسی پلیس در خیابان الرشید الساحلی در منطقه الشیخ عجلین در غرب غزه رخ داد و تنها زخمی برجای گذاشت.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۲۱

رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد، در این انفجارها دست نداشته است اما مقامات حماس می‌گویند اگر اسرائیل به‌طور مستقیم در این انفجارها دست نداشته باشد، مزدوران این رژیم در آن دست داشته‌اند. برخی رسانه‌ها عامل انفجارهای اخیر در غزه را گروه تروریستی داعش عنوان کردند. مقامات حماس می‌گویند، همچنان مشغول بررسی این موضوع هستند.
به گزارش فارس، وزارت کشور و امنیت داخلی در غزه که از سوی حماس اداره می‌شود، صبح دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی توانستند سرنخ‌های اولیه‌ای درباره جزئیات این انفجار و عاملان آن به‌دست آورند و همچنان تحقیقات برای روشن شدن کل ابهامات این دو انفجار ادامه دارد و به‌زودی نتایج آن اعلام خواهد شد. این وزارتخانه افزود، کشته‌ها سلامه ماجد الندیم، وائل موسی محمد خلیفه و علاء زیاد الغرابلی هستند. طبق این بیانیه، هدف از این انفجارهای مشکوک، برهم زدن اوضاع داخلی در غزه بوده است. برخی منابع می‌گویند، این انفجار پس از آن رخ داد که جنگنده‌های اسرائیلی یک دستگاه موتورسیکلت را در غرب غزه هدف حمله قرار دادند. خبرنگار روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت نیز اعلام کرد، ارتش رژیم‌صهیونیستی مدعی شده که در انفجار غرب غزه هیچ دخالتی نداشته است.
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این دو انفجار تاکید کرد: این انفجارها هرچه باشند اوضاع مثل اتفاقات قبلی تحت کنترل خواهد بود و آنها هرگز نخواهند توانست ثبات و پایداری ملت را از بین ببرند و حرف آخر را سازمان‌های امنیتی دولتی می‌زنند. حماس به لطف خدا حضور امنیتی و نظامی خود را دارد. رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: با گذشت زمان همه چیز روشن خواهد شد و باید جلوی شایعات را گرفت و نگذاشت اوضاع به‌هم بریزد تا نتایج تحقیقات وزارت امنیت داخلی مشخص شود و ما نیز صبر پیشه کنیم تا نیروهای امنیتی و اطلاعاتی وظایف‌شان را در قبال ملت انجام دهند. اطمینان داریم که اوضاع تحت کنترل خواهد بود و غزه و ساکنانش تجربه‌ای بسیار در مهار این وضعیت و تثبیت اصول داخلی دارند.
رئیس حماس تصریح کرد: این اولین حادثه‌ای نیست که برای غزه رخ داده و ما پشت سازمان‌های امنیتی‌مان هستیم و به آنها در برقراری نظم و امنیت و کنترل اوضاع و ناکام گذاشتن این طرح لعنت شده کمک می‌کنیم. این وقایع مستلزم آن است که ما به مسؤولیت ملی خود عمل کنیم. غزه فرای تمام توطئه‌ها خواهد بود. چیزی که با جنگ‌ها و محاصره حاصل نشده به اذن خداوند هرگز با این جنایت‌های مشکوک محقق نخواهد شد. شبکه خبری بی‌بی‌سی عربی با انتشار این خبر نوشت جنبش حماس عملیات امنیتی وسیعی را برای بازداشت نیروهای افراطی طرفدار داعش در غزه آغاز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها