تهیه‌کننده «ایل دا» از پیشروی تصویربرداری این سریال تا 10 درصد و ادامه ساخت دو محل فیلمبرداری اصلی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۳۷

سید علیرضا سبط‌احمدی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با صبا درباره آخرین وضعیت سریال ایل دا به کارگردانی راما قویدل و نویسندگی نوشین پیرحیاتی عنوان کرد: تصویربرداری سریال ایل دا همزمان با عید قربان در منطقه روستایی اطراف شهرستان خرم‌آباد آغاز شد و حدود دو‌هفته است که کار را با صحنه‌های شب خارجی در محل‌های فیلمبرداری شروع کرده و ۱۰ درصد تصویربرداری این سریال به پایان رسیده است.
وی افزود: به دلیل آن‌که دو بازیگر نقش ایرج و شیرزاد درگیر پروژه‌های دیگری نیز هستند و‌به‌دلیل گرمای هوا در مناطق روستایی شهرستان خرم‌آباد به‌ناچار و برخلاف میل باطنی تصویربرداری را از شب‌کاری‌های متوالی شروع کردیم و هنوز در شب‌کاری هستیم. احتمالا تا سه روز دیگر شب‌کاری این بخش به پایان می‌رسد و وارد مرحله تصویربرداری صحنه‌های روز می‌شویم.
سبط‌احمدی در پاسخ به این که چه بازیگرانی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند، گفت: تاکنون پوریا پورسرخ، کوروش سلیمانی، سیامک ادیب، محمد صادق ملک که نقش دو برادر دوقلو را بازی می‌کند، امید محمدنژاد و منصور نواصری و دو‌سه بازیگر دیگر جلوی دوربین مصطفی احمدیان رفته‌اند.
تهیه‌کننده سریال ایل دا تاکید کرد: این ویژگی هم می‌تواند خوب باشد و هم می‌تواند آسیب‌پذیر باشد، چراکه حدود ۷۰ درصد از تصویربرداری این سریال مربوط به صحنه‌های خارجی روز است و از آنجا که با شروع این دو فصل شرایط آب و هوایی تغییر می‌کند و روز‌ها کوتاه‌تر می‌شود، کار برای ما سخت‌تر خواهد شد.
سبط‌احمدی معتقد است شروع تصویربرداری هر سریالی که کار تصویربرداری طولانی مدتی در روستا، جاده و کوه، درگیری و جنگ، مکان‌های فیلمبرداری خارجی متفاوت و جلوه‌های ویژه میدانی، موتورسواری و ماشین‌سواری دارد با شب‌کاری، کار سخت و پر ریسکی است.
وی در پاسخ به این پرسش که همه مکان‌های فیلمبرداری آماده هستند یا نه، بیان کرد: بخشی از لوکیشن‌ها مانند میدانگاه، قهوه‌خانه، خانه صالح‌خان و خانه نصیرخان آماده شده و می‌توانیم به‌سرعت در فضاهای روستایی کار خود را پیش ببریم. دو محل فیلمبرداری دیگر پاسگاه مرزی ژاندارمری و درمانگاهی که مابین دو روستای نصیرآباد و صالح‌آباد و تقریبا نزدیک حاشیه مرزها است، از مکان‌های اصلی این مجموعه هستند.
تهیه‌کننده سریال ایل دا ادامه داد: به دلیل آن‌که بخش اعظم کار در این دو مکان اصلی می‌گذرد، ساخت و ساز آنها را همزمان با تصویربرداری پیش می‌بریم.
آماده‌سازی بخشی از کارهای سخت‌افزاری آنها انجام شده و بخشی از کارهای چیدمان و ظریف‌کاری در حال نهایی شدن است که به‌زودی به پایان می‌رسد. مکان فیلمبرداری دیگری نیز داریم که طی چند روز آینده آماده‌سازی آن آغاز می‌شود. سبط‌احمدی در پاسخ به این پرسش که مراحل فنی همزمان با تصویربرداری در حال انجام است یا نه، مطرح کرد: از آنجا که در سریال ایل دا موسیقی در متن کار هم وجود دارد ساخت برخی از قطعات موسیقی همزمان در حال انجام است. همچنین مرحله تدوین نیز همزمان با تصویربرداری پیش می‌رود.
وی با اشاره به این‌که ایل دا یک سریال تاریخی، دفاع مقدسی، عشایری، پر بازیگر و پر مکان فیلمبرداری است، اظهار کرد: من معتقدم سریالی که برای دفاع مقدس در سینما و تلویزیون ساخته می‌شود از دسته کارهای فرهنگی و جزو کارهایی است که باید ویژه و جداگانه دیده شود و متفاوت با کارهای شهری، آپارتمانی و معمولی است. این تفاوت باید در نیروی به کار گرفته شده، بودجه اختصاص یافته، امکانات و همراهی و همیاری مدیران ارشد این حوزه و مدیران استان‌ها احساس شود و اگر حمایتی صورت نگیرد، کار دفاع مقدس ساخته و تولید نمی‌شود. سبط‌احمدی در جواب این که ایل دا برای چه زمانی آماده می‌شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم فیلمبرداری این سریال را تا اواخر سال به پایان برسانیم، قصد داریم ایل دا را برای سال ۹۹ که مصادف است با چهلمین سالگرد آغاز حماسه دفاع مقدس آماده کنیم. این سریال به حمایت نیاز دارد که اگر این حمایت صورت نگیرد، مسلما جان مطلب ادا نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها