برخی منابع از درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش حامل نفت ایران خبر دادند.
کد خبر: ۱۲۲۳۲۹۹
درخواست آمریکا برای ادامه توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با خبرهایی مبنی بر احتمال آزادی نفت‌کش توقیف‌شده «گریس-۱» در جبل‌الطارق، رویترز به نقل از برخی منابع از درخواست وزارت دادگستری آمریکا به دولت جبل‌الطارق برای تمدید توقیف این نفت‌کش خبر داد.

گفته می‌شود دادگاه عالی جبل‌الطارق پس از دریافت این درخواست آمریکا، تصمیم خود را برای آزادسازی محموله نفتی ایران به تعویق انداخت.

دولت محلی جبل الطارق در واکنش به انتشار این اخبار اعلام کرد: وزارت دادگستری آمریکا درخواست توقیف نفتکش گریس ۱ را طبق برخی از اتهامات ارائه داده و ما اکنون در حال بررسی آن هستیم.

مقامات جبل‌الطارق پیشتر اعلام کرده بودند روز شنبه مهلت توقیف محموله نفتی ایران به پایان می‌رسد و دادگاه عالی این منطقه روز پنج‌شنبه درباره آزادسازی آن تصمیم‌گیری می‌کند.

به نوشته رویترز، این درخواست وزارت دادگستری آمریکا بدان معناست که تصمیم گیری درباره سرنوشت نفتکش گریس ۱ دست‌کم تا پایان امروز -پنج‌شنبه- انجام نخواهد شد.

همزمان شبکه الجزیره به نقل از یک روزنامه محلی جبل‌الطارق گزارش داد که دادگاه عالی این منطقه حکم آزادی کاپیتان و سه افسر این نفت‌کش را صادر کرده است.

۱۳ تیرماه مقامات منطقه جبل‌الطارق که تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد، در اقدامی که از سوی مقامات کشورمان راهزنی دریایی خوانده شد، نفتکش گریس ۱ را که حامل محموله نفتی ایران بود، به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه در نزدیکی آب‌های این منطقه توقیف کرد. به گفته جوزف بورل، وزیر خارجه اسپانیا، نیروی دریایی انگلیس به درخواست آمریکا این نفت‌کش حامل نفت ایران را توقیف کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها