jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۱۲۲۳۱۰۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸  |  ۱۴:۱۰

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه حجاج ایرانی از ۲۵ مرداد به کشور بازمی‌گردند، گفت: اولین پرواز بازگشت با ۲۵۶ حاجی در فرودگاه ساری به زمین خواهد نشست.

آغاز بازگشت حجاج از ۲۵ مرداد

به گزارش جام جم آنلاین، حشمت‌الله قربانی در گفتگو با مهر گفت: پروازهای بازگشت حجاج از ۲۵ مرداد تا ۱۷ شهریور انجام خواهد شد و با انجام ۳۶۴ پرواز توسط ایران ایر بیش از ۸۸۵۰۰ حاجی به کشور بازخواهند گشت.

وی با بیان اینکه در پروازهای بازگشت نیز مانند پروازهای رفت، ۱۹ فرودگاه به خدمت‌رسانی می‌پردازند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فرودگاه امام خمینی (ره) میزبان ۹۸ پرواز، مشهد ۴۶ پرواز، اصفهان ۳۲ پرواز، تبریز ۲۰ پرواز، همدان ۱۹ پرواز، اهواز ۱۸ پرواز، ساری ۱۷ پرواز، گرگان و یزد هر یک ۱۶ پرواز، شیراز و کرمان هر یک ۱۵ پرواز، ارومیه ۱۳ پرواز، بیرجند ۱۰ پرواز، زاهدان هفت پرواز، زنجان شش پرواز، کرمانشاه و بندرعباس هر یک پنج پرواز، بوشهر چهار پرواز و رشت دو پرواز خواهند بود.

وی در مورد اولین روز از پروازهای بازگشت گفت: در این روز سه فرودگاه ساری با پنج پرواز، فرودگاه یزد با پنج پرواز و فرودگاه زنجان با دو پرواز میزبان پروازهای بازگشت هستند.

قربانی با بیان اینکه همچون پروازهای رفت در عملیات بازگشت نیز تمهیدات لازم دیده شده است، گفت: هماهنگی‌های لازم میان فرودگاه‌ها و دست‌اندرکاران عملیات حج مانند ایران ایر، سازمان حج و زیارت استان‌ها، پلیس، گذرنامه و گمرک انجام شده است و همه در جهت تسهیل امور و آرامش حجاج تلاش خواهیم کرد.

وی در مورد پیش‌بینی میزان تأخیرات احتمالی در پروازهای بازگشت گفت: در عملیات رفت، چند روز جلوتر بارها تحویل گرفته و کارت‌های پرواز از قبل صادر می‌ شود اما در عملیات بازگشت چنین امکانی وجود ندارد و از طرفی هم در پروازهای بازگشت معمولا میزان بار حجاج بیشتر از عملیات رفت است و فرآیند کنترل و تحویل آنها زمان‌بر می‌شود، بنابراین احتمال بروز تأخیر در پروازهای بازگشت بیشتر است، البته تمام تلاش خود را می‌کنیم که این تأخیرات به حداقل ممکن برسند.

قربانی ادامه داد: با توجه به اینکه پروازهای بازگشت با فشردگی زمانی بیشتری انجام می‌شود امکان دارد با بروز تأخیر، حتی دو پرواز به طور همزمان به یک فرودگاه برسند که در این مواقع به خصوص در فرودگاه‌هایی که محدودیت‌های در آنها وجود دارد، نیاز به وجود یک هماهنگی و مدیریت خوب میان ایران ایر، مدیریت اپرون، مدیریت هندلیگ و ایمنی است که با انجام هماهنگی‌ها این آمادگی وجود دارد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین منابع مالی دولت

ظرفیت بازار سرمایه برای تامین منابع مالی دولت

شیوع ویروس کرونا طی شش ماه اخیر باعث شده حدود 80 درصد مشاغل و کسب و کارها تحت تاثیر قرار گیرند و با مسائلی چون تعدیل نیرو، کاهش تولید یا افزایش هزینه‌ها مواجه شوند و گاهی میزان موجودی آنها در انبار افزایش یابد.

باید به تغییر نسخه اندیشید

باید به تغییر نسخه اندیشید

آنچه امروز در عرصه اقتصاد ایران می‌گذرد نشان‌دهنده و حکایتگر وجود مشکلی ساختاری و ساختی در اقتصاد کشور است،‌ مشکلی که رفع آن فقط از طریق بازطراحی بنیادین و انقلابی این اقتصاد و تغییر نسخه کلان حاکم بر آن امکان‌پذیر است.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر