چهارمحال و بختیاری خنک ترین استان کشور پذیرای گردشگران تابستانی است.
کد خبر: ۱۲۲۲۶۴۹
خنک ترین استان کشور پذیرای گردشگران تابستانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، درحالی که با افزایش دمای هوا در بسیاری از مناطق کشور، گرما ساکنان این مناطق را رنج می دهد، خنکای هوای چهارمحال و بختیاری نوازشگر حضور گردشگران در این استان است.

چهارمحال و بختیاری با دارا بودن چشم اندازهای زیبای کوهستانی، تالاب ها، جنگل های بلوط و بنه و آبشارها و رودخانه ها از محیط طبیعی مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.

حاشیه زاینده رود و پل زمانخان، گرداب بن، تفرجگاه پیرغار، آبشار آتشگاه لردگان، کانون گردشگری کوهرنگ، تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان و قلعه های تاریخی از مهم ترین مناطق سیاحتی و امامزادگان حمزه علی، بابا پیراحمد و دو معصوم از مهم ترین مناطق زیارتی چهارمحال و بختیاری به شمار می روند؛ چهارمحال و بختیاری 11 موزه، 420 اثر تاریخی و فرهنگی، بیش از 150 جاذبه گردشگری و 15 منطقه نمونه گردشگری را در دل خود جای داده است.

روستاهـای هوره، یاسه چـاه، چلوان و سوادجان به خاطر سابقه تاریخی؛ روستاهای آتشگاه، آورگان، سرآقا سید، شیخ علیخان و دیمه به دلیل داشتن طبیعت بکر و زیبا و روستاهای دستگرد امامزاده، ده چشمه و دزک به دلیل برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی به عنوان روستاهای هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری مشخص شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها