اردبیل خنک‌ترین مرکز استان کشور

شهر اردبیل امروز با ثبت ۱۶ درجه سانتی‌گراد دمای هوا، به عنوان خنک‌ترین مرکز استان کشور اعلام شد.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۸۸

به گزارش جام جم آنلاین،در حالی که اولین ماه از فصل تابستان به نیمه خود نزدیک شده است، دمای هوای شهر اردبیل طی امروز سه شنبه به صورت محسوسی افت داشته و به ۱۶ درجه سانتیگراد رسیده است.
افت دمای هوا در اردبیل در حالی رخ می‌دهد که در اکثر شهر‌ها و مراکز استان‌ها، گرمای کلافه کننده‌ای حاکم بوده و در بسیاری از شهر‌های کشور به ویژه اهواز، دما به بیش از ۴۳ درجه بالای صفر رسیده است.
افت دمای هوا در اردبیل و کاهش آن تا ۱۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر علاوه بر ابراز خوشحالی از سوی شهروندان این استان، موجب غافلگیری و در عین حال نشاط و شادی گردشگران وارد شده به اردبیل شده است.
گفتنی است که در بین شهرستان‌های استان اردبیل نیز، مشکین‌شهر با ۱۳ درجه سانتی‌گراد و بیله‌سوار با ۲۳ درجه سانتی‌گراد، سردترین و گرم‌ترین شهر‌ها را خود اختصاص دادند.

اردبیل خنک‌ترین مرکز استان کشور
تداوم هوای خنک تا اواخر هفته در استان اردبیل
مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی، آسمان استان در بیشتر ساعات نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در برخی مناطق ضمن رشد ابر‌های همرفتی، بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق توام با تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: تا روز چهارشنبه به دلیل وزش باد خزری گاهی با سرعت تند هوای استان مرطوب و خنک بوده، اما از روز پنجشنبه (۱۴ تیر) ضمن پایداری نسبی شرایط جوی و حاکمیت الگوی تابستانه، آسمان استان غالباً صاف بوده و دمای هوا بطور محسوس افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها