مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی به مناسبت روز ملی صنایع کوچک اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری خارجی‌ها در شهرک‌های صنعتی ایران

محسن صالحی‌نیا؛ معاون وزیر صنعت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی به مناسبت روز ملی صنایع کوچک در نشست خبری شرایط صنایع کوچک کشور با اشاره به فعالیت 1100 واحد صادرات محور در شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سال گذشته 4 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از طریق این شرکت‌ها صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۲۲۲۲۹۷
سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری خارجی‌ها در شهرک‌های صنعتی ایران

به گزارش جام جم آنلاین، صالحی‌نیا درباره تعداد واحدهای فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران تاکید کرد: 44 هزار واحد فعال و درحال بهره‌برداری داریم و 34 هزار واحد هم درحال ساخت و ساز و تجهیز هستند. به صورتی که 16 هزار واحد یعنی 40 درصد از این بخش در مرحله تخصیص زمین، 4 هزار واحد یعنی 12 درصد درحال تسطیح و دیوارکشی، 10 هزار واحد معادل 30 درصد درمرحله نصب سوله و تجهیزات، 3200 واحد هم در مرحله نصب ماشین آلات هستند.
معاون وزیر صمت اظهار کرد: در مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور 9850 واحد راکد داریم که درحال بررسی تک تک آنها بوده و در صورت امکان شرایط بازگشت به تولیدشان را مهیا می‌کنیم. به عنوان مثال سال جاری 1350 واحد آنها دوباره به مدار تولید باز خواهند گشت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران درباره درصد تولید واحدهای فعال به خبرنگاران گفت: از مجموع 43650 واحد فعال اکنون 13800 واحد یعنی معادل 40 درصد کل این واحدها با ظرفیت تا 50 درصد و 10 هزار واحد معادل 30 درصد کل واحدهای فعال با ظرفیتی بین 50 تا 70 درصد تولید دارند و باقی در سطوح مختلف درحال تولید هستند.
وی سهم هریک از بخش‌های تولیدی را نیز اینگونه اعلام کرد که از مجموع کل واحدهای موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایران 17 درصد در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی، 22 درصد صنایع شیمیایی، 12 درصد صنایع کانی غیرفلزی، 7 درصد صنایع سلولزی، 5 درصد نساجی و پوشاک، 4 درصد برق و الکترونیک، 27 درصد فلزی و باقی خدماتی هستند.
صالحی‌نیا با اشاره به اشتغالزایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکید کرد: درصورت فعال بودن کل واحدهای موجود در سراسر شهرک‌ها و نواحی صنعتی 890 هزار فرصت شغلی تنها از طریق شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی در ایران خواهیم داشت که هم اکنون نزدیک به 700 هزار کارگر در آنها مشغول به کار هستند.
این مقام مسئول میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده را نیز 2 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: 210 سرمایه‌گذار خارجی با سرمایه‌ای معادل 2 میلیارد دلار و اشتغال 17 هزار نفر هم اکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مختلف ایران فعالیت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها