ائتلاف آمریکا بار دیگر 70 کامیون تجهیزات نظامی و سلاح از شمال عراق به شرق سوریه ارسال کرد.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۰۴
ورود 70 کامیون سلاح آمریکایی به سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، روند ارسال سلاح به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت‌الحمایه آمریکا قرار دارند، همچنان ادامه داد.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که ده‌ها کامیون متعلق به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا وارد سوریه شدند.

دیدبان اعلام کرد که این کامیونها از شمال عراق و از گذرگاه «سویدیه-الولید» وارد خاک سوریه شدند.

به گزارش این گروه، این برای بیست و دومین باری است که ائتلاف آمریکا به شبه‌نظامیان کُرد در سوریه سلاح ارسال می‌کند و تعداد آن حدود 70 کامیون سلاح است.

در جریان این بیست و دو بار، دستکم دو هزار و 100 کامیون از شمال عرق (منطقه کردستان) وارد سوریه شده و به دست شبه‌نظامیان کُرد رسیده است.

دیدبان دوم آگوست جاری اعلام کرد که بیش از 100 کامیون حامل سلاح و تجهیزات آمریکایی برای شبه‌نظامیان کُرد در شمال شرق و شرق سوریه ارسال شده است.

در بیست و یکمین باری که این کامیونها وارد سوریه شد، مجموعا از آغاز، 2030 کامیون سلاح و تجهیزات به دست شبه‌نظامیان کُرد رسیده بود.

حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد که در واقع دستاویزی برای توجیه حضور نظامی این کشور در سوریه است، مورد انتقاد سیاستمداران و برخی از رهبران کُرد است.

«عمر اوسی» عضو کُرد پارلمان سوریه روز گذشته تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا «هیچ گاه، همپیمان کُردها نبوده است».

اوسی که رئیس طرح ملی کُردهای سوریه نیز است، اظهار داشت که «انگلیسی ها و آمریکایی ها از دیرباز قشر کُرد را به ترکیه فروخته است».

وی تصریح کرد که «آمریکایی ها در میان اقشار ملت سوریه به دنبال همپیمان هستند تا اشغال شرق فرات توسط خود را توجیه کنند و گمشده خود را در رهبران کُرد پیدا کردند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها