رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، از پلمپ واحدها و پاساژهای پرخطر در بازار تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۷۲
پلمپ واحدها و پاساژهای پرخطر در بازار تهران

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، زهرا صدراعظم نوری با اشاره به اینکه بازار تهران یکی از محل هایی است که ضریب ریسک بالا و ایمنی بسیار پایینی دارد، اظهار کرد: بازار تهران پتانسیل بروز حادثه و خطر را در هر لحظه دارد و در این میان جان و مال بسیاری از افراد به خطر می افتد.

وی با بیان اینکه بازار تهران یکی از قدیمی ترین بازارهای ایران است، اضافه کرد: این مکان به لحاظ تاریخی حایز اهمیت است و بخشی از هویت تهران به آن گره خورده است. از طرف دیگر، بخشی از اقتصاد کشور در بازار تهران رقم می خورد و در آنجا داد و ستد صورت می گیرد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بازار تهران محلی برای گردشگری هم محسوب می شود، گفت: بخشی از گردشگران خارجی و برخی از گردشگران داخلی حتما هنگام سفر به تهران از بازار بازدید می کنند.

صدراعظم نوری با اشاره به جمیعت زیاد در حال تردد و ساکن در بازار تهران عنوان کرد: انتظار و اقتضاء این است که ایمنی بازار به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی شود.

وی تصریح کرد: در این ارتباط سازمان آتش نشانی شهرداری تهران مانند سایر اماکن بازدیدهایی را از بازار تهران انجام داده و بخش های پرریسک و دارای ضریب خطر بالا را شناسایی کرده است. همچنین کمیته ایمنی منطقه ١٢ در این باره فعال است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یک سری از پاساژها و واحدهای با ضریب خطر بالا اخطار گرفته اند، گفت: براساس دستور العمل برخی از این واحدها نسبت به ایمن سازی اقدام کرده اند و آن هایی که به دستور العمل توجهی نکنند با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی پلمپ می شوند. البته برخی از این واحدها و پاساژها پلمپ شده اند و برای رفع پلمپ نسبت به اجرای دستور العمل اقدام کردند.

صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه این اقدامات کافی نیست، اضافه کرد: باید گسترده تر عمل شود و هیات امنای بازار، اتحادیه های ذیربط، اصناف و بهره برداران برای حفظ جان و مال خود تلاش کنند.

وی با بیان اینکه رفع خطرات بعضاً هزینه بر نیست، گفت: اما یک حادثه می تواند نتایج جبران ناپذیری به همراه داشته باشد بنابراین با همکاری شهرداری منطقه و سازمان آتش نشانی و بازاریان امیدواریم مشکلات بازار به حداقل برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها