با شکسته شدن حکم در دیوان عالی کشور

عنکبوت زرد دوباره محاکمه می‌شود

با شکسته شدن حکم متهمی معروف به عنکبوت زرد در دیوان عالی کشور که سه زن را سریالی آزار داده بود، وی بار دیگر در شعبه هم‌عرض محاکمه می‌شود. سه شاکی پرونده خواستار صدور حکم اعدام برای عنکبوت زرد هستند.
کد خبر: ۱۲۲۱۱۷۹

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سال 94 یک زن جوان به نام پریا به پلیس آگاهی رفت و از پسر جوانی که وی را آزار داده بود، شکایت کرد. وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: اوایل سال 93 دوست صمیمی ام پروانه هراسان با من تماس گرفت و گفت از سوی یک پسر جوان مورد آزار قرارگرفته است و مرد جوان از او فیلم تهیه کرده و قصد اخاذی دارد. اول حرفش را باور نکردم اما وقتی مدرک‌های او را دیدم دلم برای دوست صمیمی‌ام سوخت وبه او قول دادم کمکش کنم. من همراه دوست صمیمی ام برای پس گرفتن عکس و فیلم‌ها با پسر جوان قرار گذاشتم.او که پسر مودبی بود قول داد عکس و فیلم‌ها را تحویلم دهد، اما یکباره به سمت حاشیه تهران رفت و با تهدید چاقو مرا آزار داد. وقتی این ماجرا را به پروانه گفتم فهمیدم من سومین قربانی جنایت سیاه این مرد هستم و او قبل از پروانه دوست صمیمی دیگرمان به نام شیدا را هم آزار داده است.
به‌دنبال شکایت این زن، تلاش برای ردیابی پسر جوان آغاز شد و دو شاکی دیگر شناسایی شدند و شکایت آنها نیز اخذ شد.
پلیس از طریق ردیابی شماره تلفن پسر جوان، رد وی را یافت و او را بازداشت کرد. متهم 35ساله که به عنکبوت زرد معروف شده بود به اتهام زنای به عنف، آدم‌ربایی منتهی به زنای به عنف و اکراه و سوءاستفاده از شاکی‌ها در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو قاضی مستشار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شد .وی خودش را بی‌گناه خواند و منکر آزار شیطانی شد. متهم ادعا کرد سه زن جوان به خواست خودشان با وی رابطه برقرار کرده‌اند و به زور آنها را آزار نداده است.
در پایان جلسه دادگاه که بیش از چهار ساعت طول کشید قضات وارد شور شدند و وی را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه و وی را به صد ضربه شلاق، ده ماه زندان، یک‌سال تبعید به نیکشهر سیستان و بلوچستان و 180 ساعت خدمات عمومی رایگان در شهرداری به صورت رفتگری محکوم کردند .اما با اعتراض سه شاکی به حکم صادره، پرونده در شعبه هفتم دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور با طرح چند ایراد حکم صادره را شکستند.
قضات دیوان عالی کشور در گزارشی اعلام کردند گرچه متهم در جلسه دادگاه منکر زنای ساده بوده، ولی به ارتکاب رفتار غیراخلاقی اعتراف کرده است. ارسال پیامک‌های غیراخلاقی و تهدیدآمیز نسبت به یکی از شاکی‌ها و ارسال تصاویر مستهجن و برهنه یکی از آنها، حکایت از ارتکاب رفتار مجرمانه و تهدیدآمیز دارد. از طرفی با بررسی زندگی شخصی یکی از شاکی‌ها به نام پروانه که دارای همسر و فرزند و موقعیت شغلی و اجتماعی بالاست، منطقی به نظر نمی‌رسد وی خودش همراه متهم به ویلای دوست وی رفته باشد و سپس نیمه شب در راه بازگشت خودش را از خودروی متهم به بیرون پرت کند.ازاین رو لازم است پرونده بار دیگر رسیدگی شود.
با اظهار نظر قضات دیوان عالی کشور و شکسته شدن حکم صادره، پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض ارسال شد تا متهم بار دیگر از خود دفاع کند. این در حالی است که سه شاکی پرونده خواهان صدور حکم اعدام برای عنکبوت زرد هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها