روز آرام تحریریه بود. آنقدر که می‌شد فکر کرد جهان یک شعر بلند است و هر آدمی هم درگیر بیت خودش. خب... هر روز جهان، این شعر بلند، همین است دیگر.
کد خبر: ۱۲۲۰۹۹۵

اما چون نگارنده شعری خوانده که عجیب حالش را خوش کرده بود، هر جا را نگاه می‌کرد، انگار بیتی و مصرعی می‌دید که به حال خود جهان را زندگی می‌کند. ماجرا دیروز و امروز ندارد... شما هم از همین حالا، حالتان را نگاه کنید. حال آدمی هر روزی و لحظه‌ای انگار شعری است. باید خودمان را هم بخوانیم دیگر، حتی بیش از هر بیت دیگری ...
جمعه یعنی فردا شهادت امام جواد (ع) است، پیشوای نهم شیعیان جهان است. امامی که در جوانی به شهادت رسید و در میان نسل قدیم‌تر و به پدربزرگ و مادربزرگ هایمان گفته می‌شود حاجت جوانان را زود می‌دهد. محمدصادق علیزاده دبیر گروه فرهنگی رفته سراغ این مناسبت و در تایملاینی زیبا و کاربردی به تمام نکات شخصیتی و اتفاقات مهم و اثرگذار زمان حیات این امام پرداخته است. مطلب را خواندید، هم علیزاده را حسابی دعا کنید و هم ما را.
همین امروز سالمرگ زنده‌یاد محمد نوری هم هست. خواننده خاصی که صدایش و کارهایش شبیه هیچ‌کس نبود و از جان مریم گرفته تا خواندنش برای ایران همگی در حافظه‌مان حک شده است. صابر محمدی همکار شاعر و کتابخوان ما که از تمام شروط کتابخوا بودن فقط یک عینک ته‌استکانی را کم دارد، نشست و حسابی فکر کرد چه کار متفاوتی می‌شود درباره نوری و آثارش انجام داد. بعد دل یکدله کرد و رفت سراغ قطعه «ما برای آن‌که ایران...» و درباره‌اش جست‌و‌جو کرد، این‌که شاعرش کیست و این قطعه مربوط به چه زمانی است و ... توقع ندارید که کل ماجرا را همین جا لو بدهم؟ نخیر. محال است... ورق بزنید و بروید صفحه 10 ببینید چه کرده استاد محمدی ما.
امید رحمانی فیلم و سریال بین حرفه‌ای است. ایرانی و خارجی ندارد، هر چه بیاید همه را دقیق و موشکافانه می‌بیند. بعد هم تحلیل‌ها را به ما ارائه می‌کند و چشم امید یک تحریریه است برای پاسخ به این سوال که چه ببینیم و چه نبینیم. او از اول تا همین قسمت بیست و سوم «نهنگ آبی» فریدون جیرانی را که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود، دقیق تماشا کرده و حالا قصد کرده نقدش کند. با این اوصافی که از رحمانی حرف زدم، حالا خوب می‌دانید که می‌شود روی نقد و نظرش حساب کرد. صفحه 11 را بخوانید و ببینید رحمانی ما، نهنگ آبی آقای جیرانی را چطور دیده است.
در صفحه 12 هم طبق معمول پنجشنبه‌ها، سینمای جهان داریم. کیکاووس‌خان زیاری منتظرتان هست. بروید و ببینید هالیوود و بالیوود چه خبر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها