اردوی تیم ملی والیبال برای رقابت‌های انتخابی المپیک آغاز شد

پیش به سوی المپیک!

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران که در بازگشت از مسابقات مرحله نهایی لیگ ملت‌ها، چند روز استراحت رفته بودند، دوباره از روز دوشنبه در سالن فدراسیون والیبال دور هم جمع شدند تا برای مسابقات مقدماتی المپیک تمرین کنند.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۱۳

ایگور کولاکوویچ همه بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌ها را دوباره به اردو فراخواند و روی بازیکنان جوانش هم حساب باز کرد. پوریا یلی، محمدرضا حضرت‌پور و مرتضی شریفی سه بازیکنی بودند که به صورت مستقیم از شیکاگو راهی منامه بحرین شدند و همراه تیم ملی جوانان عنوان قهرمانی جوانان جهان را به دست آوردند. آنها فقط با
دو روز استراحت مجبور شدند به اردوی تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند. در حالی که دیگر بازیکنان 8 روز زمان برای استراحت داشتند.
به هر حال، بازیکنان تیم ملی این روزها در سالن فدراسیون مشغول تمرین هستند و برای مسابقات مقدماتی المپیک در گروه E آماده می‌شوند. این بازی‌ها طی روزهای 18 تا 20 مرداد با حضور تیم‌های ملی والیبال روسیه، ایران، کوبا و مکزیک در سالن سیبور آره‌نا در شهر سن‌پترزبورگ برگزار خواهد شد. تیم ملی تا سه‌شنبه 15 مرداد در تهران تمرین می‌کند و چهارشنبه 16 مرداد عازم سن‌پترزبورگ خواهد شد.
در روش جدید انتخابی المپیک، 24 تیم برتر رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در قالب شش گروه چهار تیمی با هم به رقابت می‌پردازند که در نهایت تیم‌های نخست به صورت مستقیم راهی المپیک می‌شوند. پس از برگزاری این تورنمنت‌ها، تکلیف هفت تیم (شش تیم به علاوه ژاپن میزبان) مشخص شده و پنج تیم باقیمانده از مسابقات انتخابی قاره‌ای (آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای‌جنوبی و آمریکای شمالی و مرکزی) مشخص خواهند شد و از هر قاره یک تیم قهرمان، جواز حضور در المپیک 2020 را کسب خواهد کرد.
برنامه بازی‌های گروه E به این صورت است:
18 مرداد (ساعت‌ها به وقت ایران)
ساعت 17:30 - ایران - کوبا
ساعت 20:30 - روسیه - مکزیک
19 مرداد
ساعت 17:30 - ایران - مکزیک
ساعت 20:30 - روسیه - کوبا
20 مرداد
ساعت 17:30 - کوبا - مکزیک
ساعت 20:30 - روسیه - ایران

خوش خبر: پاداش نه، ملی‌پوشان حق خود را می‌خواهند
امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال گفت: به دلیل مصدومیت‌ها و خستگی بازیکنان، کولاکوویچ و کادر فنی تصمیم گرفتند اردوی تدارکاتی بلغارستان را لغو کنند. مدت‌ها قبل برای اردوی بلغارستان برنامه‌ریزی کرده بودیم؛ اما بعد از صعود به مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های والیبال و آسیب‌دیدگی جزیی بازیکنان، این اردو لغو شد.
او درباره اعتراض برخی از بازیکنان به عدم دریافت پاداش لیگ جهانی و منصرف شدن از شرکت در اردوی بلغارستان گفت: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد. درست است که بازیکنان پاداش نه، حق خود را خواسته‌اند، ولی بازیکنان عدم دریافت مطالبات‌شان را در مساله المپیک وارد نمی‌کنند زیرا این رویداد بسیار بزرگ و آرزوی هر بازیکنی است که در این مسابقات شرکت کند و این مسائل کوچک نمی‌تواند باعث شود برای انتخابی المپیک آماده نشویم.
سرپرست تیم ملی با ابراز امیدواری از کسب سهمیه المپیک در روسیه گفت: امید بسیار دارم که می‌توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم و روی کاغذ حریف اصلی ما روسیه خواهد بود. علاوه بر این چون روسیه میزبان این رقابت‌هاست، کمی کار ما را سخت می‌کند، ولی بازی‌ها نشان دادند که روسیه در زمین خود ایران را نمی‌تواند به‌راحتی شکست دهد. از طرف دیگر کوبا و مکزیک هم هستند که با تمام قوا پا به این میدان می‌گذارند.

معروف در «بایک موتور» چین
سعید معروف که فصل قبل در سیه‌نا ایتالیا بازی می‌کرد، برای فصل آینده در آستانه قرارداد با بایک موتور چین است. کاپیتان تیم ملی ایران و یکی از شناخته‌شده‌ترین پاسورهای جهان که سابقه بازی در زنیت کازان روسیه و سیه‌نا ایتالیا را دارد، برای فصل آینده لیگ برتر چین به این کشور سفر می‌کند. معروف برای یک فصل با تیم بایک کوتور چین، قدرتمندترین تیم این کشور به توافق اولیه رسیده است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها