مشاور فرماندهی کل قوا در گفتگو با الجزیره:

هر گونه تغییری در تنگه هرمز باب رویارویی خطرناک را باز می‌کند

مشاور فرماندهی کل قوا در گفتگو با شبکه الجزیره ضمن هشدار درباره تبعات تشکیل نیروی اروپایی در تنگه هرمز اعلام کرد که هر گونه تغییری در تنگه هرمز باب رویارویی خطرناک را باز می کند.
کد خبر: ۱۲۱۹۴۶۲
هر گونه تغییری در تنگه هرمز باب رویارویی خطرناک را باز می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار «حسین دهقان» مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره اعلام کرد: هر گونه تغییری در وضعیت تنگه هرمز باب رویارویی خطرناک را باز می‌کند. پیشنهاد انگلیس برای تشکیل نیرویی اروپایی در تنگه هرمز ممکن است عواقب پیش‌بینی نشده (برای لندن) به دنبال داشته باشد.

وی افزود: معادلات در تنگه هرمز این است که یا همه از امنیت برخوردار می‌شوند و نفت صادر می‌کنند یا هیچکس. ما با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تحت هیچ شرایطی گفتگو نخواهیم کرد و تهدید به جنگ، فریب است. اگر آمریکا تصمیم به جنگ بگیرد، همه پایگاه‌ها و منافع نظامی آمریکا در منطقه هدف قرار خواهد گرفت.

سردار دهقان تاکید کرد: هر جنگی ضد ما به منزله رویارویی با ایران و متحدانش در کل منطقه است. ابوظبی به مرکزی آمریکایی برای هدف قرار دادن امنیت ملی ما تبدیل شده است و امارات می‌داند که چه باید انجام دهد. امارات اشخاصی را نزد ما (در ایران) فرستاد که از صلح سخن می‌گفتند. دلیل این (چرخش موضع امارات) شکست مذبوحانه منطقه‌ای آنان است. آنچه از عربستان و امارات درباره پایان دادن به جنگ یمن می‌شنویم، عقلانیتی است که علتش شکست (آنها در یمن) است. ما برای ائتلاف سیاسی و امنیتی با همسایگان خود با هدف ایجاد ثبات آماده‌ایم.

وی بیان کرد: با احدی درباره سامانه‌های موشک خود مذاکره نمی‌کنیم و چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها