مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور:

تاکسی‌ های فرسوده هر 3 ماه یکبار معاینه فنی می‌شوند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: خرید و فروش خطوط تاکسیرانی در شهرهای کشور گزارش شده است که با این تخلف برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۸۱۷۹
تاکسی‌ های فرسوده هر 3 ماه یکبار معاینه فنی می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین، مرتضی ضامنی در گفتگو با فارس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خطوط تاکسیرانی خرید و فروش می‌شود، گفت: تخلفاتی صورت می‌گیرد و خط تاکسی خرید و فروش می‌شود البته این خطوط متعلق به شهرداری‌هاست و در حوزه تاکسیرانی نیست. به عنوان مثال در سایر بخش‌های حمل و نقل عمومی نیز شرکت خصوصی به نمایندگی از شهرداری‌ها خدمات حمل و نقل را در آن خطوط مشخص شده به عهده دارد ولی از سالیان گذشته بعضا شاهد خرید و فروش خطوط بودیم که توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود اما اینکه شهرداری‌ها در این حوزه می‌توانند وجهی را دریافت کنند و خط را بفروشند، امکان ندارد و شهرداری نمی‌تواند در این حوزه ورود کند.

ضامنی افزود: به نظر بنده راهکار این اقدام نیز چرخشی شدن خطوط حمل و نقل عمومی در بین شرکت‌های خصوصی است که این اقدام موجب عادلانه‌تر شدن وضعیت می‌شود و خطی نیز خرید و فروش نخواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با اشاره به اینکه خرید و فروش خط غیرقانونی است و تخلف محسوب می‌شود، گفت: تخلفات مورد بررسی قرار می‌گیرد و منجر به تصمیم‌گیری خواهد شد در صورتی که مواردی هم به اتحادیه تاکسیرانی ارائه شود آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص معاینه فنی تاکسی‌ها هر سه ماه یکبار گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران، تاکسی‌های فرسوده موظف هستند هر سه ماه یکبار معاینه فنی جدید دریافت کنند و ما از شهرداری‌ها درخواست کرده‌ایم که تا وقتی بستر نوسازی‌ تاکسی‌ها فراهم نشده است نسبت به معاینه‌ فنی تاکسی‌های فرسوده کمک کنند و بخشی از هزینه آن را تقبل کنند.

ضامنی گفت: در حال حاضر خیلی از شهرداری‌ها هزینه‌های معاینه فنی خودروهای تاکسی فرسوده را متقبل می‌شوند و این اقدام کمکی به رانندگان است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور ادامه داد: البته براساس مصوبه هیأت وزیران تاکسی‌ها بعد از یکسال کارکرد موظف هستند هر 6 ماه یکبار معاینه فنی دریافت کنند و وقتی که به سن فرسودگی می‌رسند هر سه ماه یکبار این اتفاق خواهد افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها