پشت صحنه

شیش و «هشت»

همین سرچراغی باید اشاره کنیم که گروه فرهنگی روزش را چندان خوب شروع نکرد. همکار محترمان سرکار علیه خانم زینب مرتضایی‌فرد که مسؤولیت همین صفحه پیش‌رو را به‌عهده دارند و ما که گاهی اینجا را قلمی می‌کنیم، اجاره‌نشین صفحه ایشانیم، صبح که از خانه بیرون می‌آیند دچار تصادفی مختصر می‌شوند که «خدا رو شکر» (با لحن مهران مدیری در هیولا بخوانید لطفا) ختم بخیر می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۷۳۵۷

هرچند این تصادف بسیار مشکوک و برنامه‌ریزی شده بوده و آن راننده سمند خیرندیده ظاهرا عامدانه و با دست فرمان کنترل شده با همکار عزیزمان برخورده کرده و او را به زمین انداخته و دست‌کم به لحاظ جامه‌ای به خانم مرتضایی‌فرد آسیب وارد کرده و بدون این‌که برای کمک از خودرو پیاده شود، برای لحظاتی روی صندلی‌اش نشسته و حتی گویا گستاخانه لبخندی از رضایت هم بر لب آورده و سپس گازش را گرفته و با طیب‌خاطر، متواری شده اما حتما که این لبخند به‌زودی با دستگیری ایشان، خشک می‌شود، چرا‌که همکار ما حتی در همان احوال ناخوش هم، مشخصات ماشین و راننده را به ذهن سپرده و تلاش‌های جملگی همکاران برای برخورد با راننده خیرندیده ادامه دارد.
ضمن دود کردن اسپند برای سلامت زینب مرتضایی‌فرد و البته دبیر گروه، محمدصادق علیزاده که روز قبلش، در ظل آفتاب دچار پنچری موتور شد و دیگر همکاران محترم، باقی ساعت و روزمان به شادی و شور گذشت و مهیا کردن مطالبی پروپیمان درباره ولادت حضرت امام رضا‌(ع)، امام هشتم شیعیان و شش عضو ثابت گروه فرهنگی، دست به دست هم دادند به مهر تا صفحات خود را کنند آباد.
محمدصادق علیزاده، دبیر کتابخوان گروه که عن‌قریب است کتابخانه کوچک اما پروپیمانش در گروه فرهنگی، کمر خم کند و به شکلی فرهنگی بر سر ما آوار شود، به‌مناسبت ولادت امام رضا‌(ع) با حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت‌وگویی انجام داده است. همچنین همکار باسابقه گروه فرهنگی، خانم آذر مهاجر هم به همین مناسبت فرخنده، سراغ رضا اسماعیلی، شاعر آیینی رفته و با او گپ زده است. ماحصل این تلاش‌های گروه فرهنگی را در صفحات 10 و 11 بخوانید.
کیکاووس زیاری، خبرنگار باسابقه سینمایی هم در صفحه 12 ناکامی گیشه سینمای جهان را بررسی کرده و ته و توی این ماجرا را درآورده که چرا به جز چهارمین قسمت پویانمایی «داستان اسباب‌بازی»، باقی فیلم‌های تازه اکران جهانی، تقریبا در گیشه به گل نشسته‌اند و حال و روز خوشی ندارند.
خبرنگار سینمایی ما، سرکار خانم ساناز قنبری هم در همین صفحه 9، گپ و گفتی با مجید قاری‌زاده انجام داده است؛ بهانه‌اش هم بزرگداشتی است که کانون کارگردانان و بنیاد سینمایی فارابی، امروز برای این فیلمساز و سازنده آثاری چون پدربزرگ و دخترم سحر خواهند گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها