عزیزک بی‌نام و نشان، در آبِ گل‌آلود شنا کردن خوب نیست و همچنان که عده‌ای زالووار مشغول صیدند، تو نیز گمان برده‌ای صیدی داشته‌ای ...
کد خبر: ۱۲۱۶۸۴۰

درک هنر مانند شرابی ا‌ست که نگاهش فهم می‌خواهد و نوشیدنش ظرفیت. ازین رو، گرایش به هنر تا درک موضوع دارای تفاوت بسیار است.
همیشه باوردارم کتابی که به رسم یادبود داده می‌شود هرگز خوانده نمی‌شود، یا اغلب خوانده نمی‌شود و لذا ارزش کتاب پایمال می‌گردد.
موسیقی امروز کشورمان هم از این کتاب‌گیرها بسیار دارد... اما در درک و فهم درست از آن گویی هرگز ورقی در ذهن محفوظ ندارند.
مطلبی که چند روز پیش در پاره‌ورقی از روزنامه جام‌جم درج شده، نه در عجبم نه چندان قابل اعتناست که بخواهم به آن حاشیه واکنشی بیفکنم. بلکه این چند سطر را نوشتم تا نادرستی کار در روزنامه‌ای که نام جام‌جم را به خود نهاده است را متذکر شوم تا زین پس مطالب نادرست را با بی‌هویتی اعمال نکند.
سال‌هاست که حواشی هنر و هنرمندان را دوست نداشته و ندارم و برایم جالب نیست و همچنان سرم به کار خود مشغول بوده و هست و هرگز نمی‌خواهم وارد این حاشیه‌ها شوم .
اما!!!
از برون طعنه زنی بر بایزید
وز درونت شرم می‌دارد یزید
همین اندک بگویم از آن جهت که حاشیه‌سازان را تلنگری زده باشم تا دست از غرض‌ورزی‌ها و مرض‌اندیشی‌ها بردارند.
نخست، هنرمند ارزشمندی چون علیرضا افتخاری که بیش از 40 سال، بسیاری از ترانه تصنیف‌های خاطره‌انگیز را برای همین مردم خوانده‌اند و آوازهایی که هر کدام در ورق‌های تاریخ موسیقی ایران خواهد ماند. او در این سال‌ها فقط به خاطر مسائل سیاسی مورد هجمه قرار گرفته و نه چیز دیگری، و دیگر این‌که علیرضا افتخاری در برنامه کنسرتی که برای سیل‌زدگان لرستان بود حضور چشمگیر داشت و برگ سبزی که نشان از مهرورزی و همدردی با این مردم سیل‌زده بود، با نهایت تواضع و تکریم و محبت و عشق به روی صحنه آمد و ما در کنار هم به اجرای کار عمل پرداختیم که در برنامه هم عنوان گردید.
برنامه‌ای که برای حدود نیم‌ساعت در نظر گرفته شده بود اما با استقبال و همراهی و درخواست مکرر مردم به زمانی حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید....
دوم این‌که، آیا علیرضا افتخاری با 40 سال سابقه درخشان و با نام و نشان کار هنری، نباید به ارکستر ملی دعوت شود ؟؟!!!
من گمان نمی‌کنم جناب افتخاری جای کسی را تنگ کرده باشد که موجب این برافروختن‌ها شده است ...
چونان که در سال گذشته خوانندگان خوب و عزیز، جناب سالار عقیلی، حسین علیشاپور، استاد علی‌اصغر شاه‌زیدی، پوریا اخواص، مهدی امامی، پارسا حسندخت، علیرضا وکیلی‌منش، امیرتفتی، با همین ارکستر ملی، اجراهایی داشته‌اند و به تکرار شاید هم داشته باشند.
حال چگونه می‌شود با درج یک مطلب که بی‌نام و نشان است، در یک روزنامه رسمی، از دعوت یکی از بهترین و مهم‌ترین خوانندگان 40 سال اخیر به طور کاملا مغرضانه و این‌گونه حاشیه درست شود، آن هم در آستانه کنسرت ایشان با ارکستر ملی؟؟؟!!!
یارب این نو دولتان را بر خر خودشان نشان ...

حسین پرنیا
نوازنده و آهنگساز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها