تحصیل پزشکی در روسیه به دلیل داشتن دانشگاه های بسیار قدرتمند و همچنین سطح علمی بالا برای بسیاری از علاقه مندان به این رشته مناسب می باشد. همچنین این کشور به دلیل داشتن شرایط زندگی و هزینه های پایین نسبت به سایر کشورهای اروپایی دیگر توانسته سالانه تعداد بسیاری از محصلان را از سراسر جهان در دانشگاه های خود گردهم آورد.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۱۴
صفر تا صد تحصیل پزشکی در روسیه

با توجه به اینکه کشور روسیه شرایط مساعدی را برای تحصیل در روسیه برای متقاضیان تحصیل پزشکی در روسیه بوجود آورده است و با توجه به نزدیک بودن این کشور به کشور ایران مورد توجه متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در خارج کشور را دارند قرار گرفته است.

علاوه بر زبان روسی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاههای روسی وجود دارد البته تحصیل به زبان روسی از کیفیت آموزشی بالاتری برخوردار است.

دانشگاههای پزشکی کشور روسیه از نظر وزارت بهداشت مورد تایید می باشد و ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای ارزشیابی مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان ضروری می باشد.

بعد از پایان تحصیل افراد می توانند در دانشگاههای ایران یا اروپایی ادامه تحصیل دهند ویا مشغول به کارشوند.

برای اخذ پذیرش در دانشگاههای روسیه بهتر است از اوایل اردیبهشت تا اواسط تیر ماه اقدام گردد.

در کشور روسیه دانشگاه های معتبر و بین المللی با امکانات بسیار زیاد با سطح علمی بالا وجود دارند که از نظر هزینه تحصیل و زندگی بسیار مقرون به صرفه میباشد دانشگاههای مورد تایید وزارت مورد تایید روسیه

دانشگاه Novosibirsk

دانشگاه نووسیبیرسک از معتبرترین دانشگاههای کشور روسیه با رتبه 291 در جهان می باشد.این دانشگاه از نظر جغرافیایی در منطقه سیبری در روسیه واقع شده است و در فاصله 3400 کیلومتری از پایتخت روسیه (مسکو) قرار دارد که پرواز از شهر مسکو به نووسیبیرسک 3 ساعت و نیم به طول می انجامد.

تحصیل پزشکی در روسیه و در دانشگاه نووسیبیرسک به هر دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شود که متقاضیان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید آزمون ورودی را شرکت کنند در این آزمون دروس شیمی و زیست به زبان انگلیسی می باشد برای تحصیل به زبان روسی گذراندن دوره پادفک برای متقاضیان الزامی است البته لازم به ذکر است که بعضی از دانشگاهها با سنجش سطح زبان و معدل افراد امکان ورود مستقیم به دانشگاه بدون گذراندن دوره پادفک در دانشگاه را فراهم می آورند.

دانشگاه پاولوف در سنت پترزبورگ

کالج دانشگاه پاولوف دارای با کیفیت ترین و بهترین کالج ها در کشور روسیه می باشد با توجه به اینکه ظرفیت این دانشگاه محدود می باشد و افراد بورس نیز می پذیرد لذا ظرفیت آن به سرعت تکمیل می شود.پذیرش دانشجو به صورت بورس در دانشگاه پاولوف براساس سوابق تحصیل یافراد و معدل مقطع دیپلم و سطح زبان روسی و سطح علمی کالج سنجیده می شوند.

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در روسیه

متقاضیان برای تحصیل در روسیه و پذیرش باید همانند قوانین خاص دیگر کورها مدارک لازم و مورد تایید دانشگاهها یروسیه را آماده کنند اولین و مهمترین مدرک برای ورود به کشور روسیه تهیه ویزای روسیه می باشد که بهترین روش دریافت ویزا اقدام برای ویزای دانشجویی می باشد که با ارسال دعوتنامه برای متقاضیان تحصیل در روسیه صادر می گردد.برای تحصیل پزشکی در روسیه افراد باید آخرین مدرک تحصیلی خود را داشته باشند.و سپس برای اخذ ویزای دانشجویی باید به همراه مدارک ذکر شده به سفارت روسیه مراجعه کنند :

  • گواهی آزمایش و نتیجه منفی بودن HIV برای گرفتن ویزای دانشجویی الزامی است که نبای بیش از 3 ماه گذشته باشد.
  • گواهی رضایت والدین ثبت شده در دفتر اسناد رسمی برای افراد زیر 18 سال الزامی می باشد.
  • تکمیل و ارسال فرم اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل پزشکی در روسیه
  • عکس مناسب ویزای دانشجویی
  • دعوتنامه رسمی دانشگاههای مورد درخواست برای تحصیل پزشکی در روسیه
  • اصل و کپی گذرنامه بین المللی برای دریافت ویزای دانشجویی
  • ترجمه تمام صفحات شناسنامه به زبان روسی
  • ترجمه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان روسی
  • ترجمه اصل مدرک یا گواهی مدرک دیپلم به زبان روسی
  • ترجمه اصل مدرک یا گواهی مدرک پیش دانشگاهی به زبان روسی
  • ارائه پاسپورت معتبر و امضاء شده برای اخذ ویزای دانشجویی که باید حداقل 6 ماه از زمان انقضای آن باقی مانده باشد.

شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در روسیه

شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه بسیار حائز اهمیت می باشد که بسیاری از ایرانیان که قصد تحصیل در دانشگاههای روسیه را دارند از آن اطلاع دقیقی ندارند چرا که شرایط گروه سنی و صدور ویزا باهم ارتباط مستقیمی دارند.یکی از شرایط سنی مختص تحصیل در رشته پزشکی باید سن متقاضی بیشتر از 30 سال باشد.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در روسیه بسیار حائز اهمیت می باشد که بسیاری از ایرانیان که قصد تحصیل در دانشگاههای روسیه را دارند از آن اطلاع دقیقی ندارند چرا که شرایط گروه سنی و صدور ویزا باهم ارتباط مستقیمی دارند.یکی از شرایط سنی مختص تحصیل در رشته پزشکی باید سن متقاضی بیشتر از 30 سال باشد.

تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

با توجه به اینکه زبان رسمی و استاندارد مردم روسیه به زبان روسی می باشد و تحصیل پزشکی در روسیه نیز جزء پرطرفدارترین رشته ها در دانشگاههای روسیه می باشد لذا افراد متقاضی تحصیل پزشکی در روسیه نیاز به گذراندن یک سال دوره پادفک دارند که در این دوره افراد دروس زیست، شیمی ، فیزیک و تست هوش و زبان را می گذرانند و با کسب نمره قبولی در آزمون وارد دانشگاه پزشکی مورد درخواست خود می شوند.

لازم به ذکر است که آزمون برای ورودی برای متقاضیان تحصیل پزشکی در روسیه وجود دارد و افراد بدون ارائه مدرک زبان می توانند در دانشگاهها ی روسیه پذیرش بگیرند.و هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در دانشگاههای روسیه نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد.

نتیجه گیری :

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰ هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها