کیفیت صدا همیشه یکی از نگرانی‌های فیلمسازان، خبرنگاران و تولیدکنندگان محتوا به شمار می‌رود. مایکمی پاکت (Mikme Pocket) گجتی است که می‌تواند این نگرانی را پایان دهد. این وسیله، اولین دستگاه ضبط حرفه‌ای صدا و میکرفن قابل اتصال به لباس است که به‌صورت بی‌سیم به گوشی هوشمند متصل می‌شود. به ‌این ‌ترتیب، کاربر هنگام ضبط صدا می‌تواند نمودار شدت صدا را روی گوشی هوشمند خود مشاهده کند و با اتصال هدفون به آن، صدای در حال ضبط را به‌صورت آنی بشنود. این صدا به‌صورت خودکار با ویدئویی که گوشی ضبط می‌کند همزمان (سینک) خواهد بود. اپلیکیشن ویژه مایکمی پاکت این امکان را به کاربر می‌دهد که ویدئوی گرفته شده را ویرایش کرده و به شبکه‌های اجتماعی ارسال کند. امکان پخش زنده نیز از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است. این گجت قرار است با قیمت ۳۴۹ یورو به بازار عرضه شود.  
کد خبر: ۱۲۱۶۰۳۳

چشم‌های گوشی
جاگذاشتن گوشی، یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که می‌تواند پایانی تلخ داشته باشد. از دست رفتن اطلاعات مهم به کنار، اگر گوشی گران‌قیمتی داشته باشیم، حتی به یاد آوردن گوشی گمشده و ضرر ناشی از آن تا مدت‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد. تتر (Tether) گجتی جمع‌وجور و کاربردی است که می‌تواند احتمال گم شدن گوشی را به صفر برساند.
این ابزار از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شود و در صورتی که فاصله‌اش از گوشی بیشتر از ۱۵ متر شود، شروع به لرزش می‌کند. در نتیجه، اگر این وسیله را در جیب یا روی کمربندمان داشته باشیم، به‌سرعت متوجه قضیه می‌شویم. تتر فقط ۱۴ گرم وزن دارد و با استفاده از گیره مخصوصش می‌توان به‌راحتی آن را به لباس متصل کرد. این گجت ضد گردوغبار بوده و در برابر آب نیز مقاوم است. قیمت این گجت ۴۰ دلار است.

گرما و سرمای همراه
تاتکولی (Totcooly) یک گجت سه‌کاره است که می‌توانید از آن در خانه یا محل‌کار استفاده کنید. اولین کاربرد این وسیله، خنک‌کنندگی هواست. تاتکولی با فناوری خاصی می‌تواند ضمن عبور دادن هوا از فیلترهایی برای زدودن گردوغبار، آن را خنک کند. حداکثر فاصله پرتاب باد این وسیله نیز دو متر است. دومین کاربرد تاتکولی، خنک کردن نوشیدنی‌هاست: کاربر می‌تواند بطری یا لیوان نوشیدنی خود را در این دستگاه قرار دهد. تاتکولی پس از روشن شدن، دمای نوشیدنی را طی ۵دقیقه از ۲۵درجه سانتی‌گراد به ۱۵درجه و پس از ۱۰دقیقه به ۱۰درجه می‌رساند که هفت برابر سریع‌تر از یخچال‌های معمولی است. سومین قابلیت این گجت هم به گرم کردن نوشیدنی اختصاص دارد که می‌تواند دمای نوشیدنی را طی چند دقیقه به ۵۵درجه سانتی‌گراد (که دمای ایده‌آل برای قهوه و نیز بطری شیر نوزاد است) برساند.

نگهبان باهوش
استیکر-آی (Sticker-Eye) یک گجت امنیتی است که روی در ورودی خانه نصب می‌شود و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، قابلیت‌های جذابی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین استیکر-آی می‌تواند تک‌تک اعضای خانواده یا افرادی را که توسط کاربر اصلی تعریف می‌شوند شناسایی کرده و در صورت حضور فردی غریبه، هشداری به گوشی هوشمند کاربر ارسال کند. همچنین کاربر با استفاده از اپلیکیشن این گجت می‌تواند با فردی که زنگ خانه را زده، گفت‌وگو کند. برخلاف بسیاری از گجت‌های مشابه، داده‌های این دستگاه روی حافظه داخلی خودش ذخیره می‌شود و لازم نیست نگران حریم خصوصی در سرورهای ابری یا پرداخت هزینه برای فضای ذخیره باشید. استیکر-آی ضد آب بوده و از دوربین دید در شب نیز برخوردار است. این دوربین می‌تواند تا فاصله پنج متری را در تاریکی شب پوشش دهد. این گجت ۱۹۰ دلار قیمت دارد.

گجتی برای کودک در خودرو
چند سالی است صندلی‌های ویژه کودکان در خودرو، بسیار رایج شده‌اند. گجت جدیدی به نام
ShareCare Softclip این امکان را به والدین می‌دهد که از ایمنی و سلامت فرزندشان که روی این صندلی قرار گرفته مطمئن شوند. به محض بسته شدن این گجت که به‌صورت یک کمربند ایمنی روی شکم کودک قرار می‌گیرد، دستگاه روشن می‌شود و موقعیت مکانی صندلی را به اپلیکیشن ویژه این گجت می‌فرستد. چند کاربر (مثلا پدر، مادر و مادربزرگ) می‌توانند به این اپلیکیشن به‌صورت همزمان دسترسی داشته باشند. این گجت خاموش شدن موتور خودرو را شناسایی می‌کند و در صورتی که کودک از صندلی برداشته نشود، پس از چند ثانیه هشداری به همه کاربران تعیین شده می‌فرستد. همچنین در صورتی که راننده (مثلا پدر یا مادر) خودرو را ترک کند و کودک تنها باشد، هشداری به همه کاربران داده می‌شود. این اپلیکیشن ۱۴۰ دلار قیمت دارد.

ماوس با قابلیت اسکن اثرانگشت
استفاده از شیوه بیومتریک برای احراز هویت کاربر، یکی از شیوه‌های رایج در لپ‌تاپ یا گوشی‌های هوشمند است. استفاده از این شیوه سبب می‌شود دیگر نیازی به وارد کردن گذرواژه با استفاده از صفحه کلید نباشد و در نتیجه در زمان کاربر صرفه‌جویی می‌شود، اما بسیاری از لپ‌تاپ‌ها فاقد این ویژگی هستند. در‌واقع معمولا این قابلیت در لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت وجود دارد و رایانه‌های رومیزی نیز هم از آن محرومند. اینجاست که ماوس هوآریو (WhoAreYou) با قابلیت شناسایی اثرانگشت می‌تواند سودمند باشد. این محصول که توسط یک تیم نوآور هنگ‌کنگی طراحی شده، استاندارد فیدو۲ (FIDO2) را دارد. ماوس هوآریو می‌تواند اثرانگشت کاربر را در هر جهتی که انگشت قرار گیرد، شناسایی کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این ماوس، امکان تعریف چند کاربر برای آن است. این محصول در صورت تامین‌مالی جمعی مرداد امسال به بازار عرضه خواهد شد.

هر سطحی را اسپیکر کنیم
هامبرد (Humbird) اسپیکری با قابلیت ایجاد صدا از طریق تولید ارتعاش در سطوح مختلف است. کافی است این گجت را روی یک سطح ترجیحا توخالی (مثلا یک میز) قرار دهیم و سپس آن را از طریق بلوتوث به گوشی یا هر وسیله پخش‌کننده دیگر متصل کنیم تا شاهد ایجاد صدایی با کیفیت بالا باشیم. شدت صدا با این شیوه می‌تواند به ۱۱۵ دسی‌بل برسد که چهار تا پنج برابر صدای معمول گوشی یا تبلت است. برخلاف اسپیکرهای معمولی که صدا در آنها در جهاتی مشخص حرکت می‌کند، صدا در این شیوه در همه جهات حرکت می‌کند و تجربه بهتری را برای کاربر رقم می‌زند. همچنین با قرار دادن تنظیمات این گجت روی حالت خصوصی، می‌توان آن را روی استخوان شقیقه قرار داد و صدای موردنظر را از گوشی شنید. در این شیوه، صدا از طریق رسانایی استخوان به گوش منتقل می‌شود و دیگران نمی‌توانند چیزی بشنوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها