3 بر صفر به فرانسه باختیم چون دیگر انگیزه نداشتیم

شکست بعد از صعود

تیم ملی والیبال ایران در دوازدهمین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال 2019 در سالن 6000 نفری حسین رضازاده اردبیل مقابل فرانسه قرار گرفت و بازی را 3بر صفر واگذار کرد.
کد خبر: ۱۲۱۳۷۲۹

این آخرین بازی از هفته چهارم و پایان دو هفته میزبانی ایرانی در لیگ ملت‌ها در ارومیه و اردبیل بود که 5 پیروزی مهم برای ما به ارمغان آورد. ما در این دو هفته سرنوشت‌ساز به ترتیب مقابل کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال و استرالیا پیروز شدیم و بازی آخر مقابل فرانسه را در شرایطی واگذار کردیم که صعودمان به مرحله نهایی بازی‌ها در شیکاگوی آمریکا مسجل شده بود.
مسابقه دو تیم با یک دقیقه سکوت به خاطر مرگ ناگهانی میگل آنخل فالاسکا، کاپیتان پیشین تیم ملی اسپانیا و با قضاوت داورانی از بلغارستان و ژاپن آغاز شد.
تیم ملی ایران در حالی بازی مقابل فرانسه را آغاز کرد که با اعلام فدراسیون جهانی به عنوان اولین تیم صعودکننده به دور نهایی بازی‌ها معرفی شده بود و همین مساله شاید کمی انگیزه‌‌های بازیکنان خوب ما را پایین آورده بود.
تیم همیشگی نبودیم
کولاکوویچ، سرمربی 54 ساله تیم ملی ایران برای شروع این بازی، ترکیب یلی، معنوی‌نژاد، مجرد، معروف، قائمی و حضرت‌پور را انتخاب کرده بود که نسبت به ترکیب اولیه بازی‌های قبل کمی متفاوت بود.
لورن تیلی، سرمربی 55 ساله تیم ملی والیبال فرانسه هم با ترکیب تونیوتی، روکس، بویر، کلونات، روسارد (لیبرو) و چینیز بازی را آغاز کرد.
بازیکنان ما که برای اولین بار با پیراهن سورمه‌ای بازی می‌کردند اگرچه بازی را در ست اول بهتر آغاز کردند؛ اما فرانسه خیلی زود بر بازی مسلط شد و برتری 25 بر 18 را در ست اول برای خود رقم زد.
در ست دوم بازیکنان ایران کمی بهتر ظاهر شدند و نمایش‌های کامل‌تری در دفاع و حمله روی تور ارائه دادند. ثمره این نمایش، بازی پایاپای تا امتیاز 24 بود؛ اما فرانسه این ست را هم 26 بر 24 به سود خود تمام کرد.
نکته مشترک در 2 ست این بازی، امتیازگیری فرانسوی‌ها روی سرویس‌ها بود و امتیاز پایانی آنها هم با امتیاز سرویس به دست آمد.
ست سوم همان گونه شروع شد که انتظار می‌رفت. بازیکنان ما با پایین‌ترین انگیزه در برابر حریف ظاهر شدند و تیم خوب و یکدست فرانسه هم از این وضعیت نهایت استفاده را برد و ست سوم هم مانند 2 ست قبلی به نام حریف سفیدپوش ما نوشته شد و این بار 25 بر 21. هر چه فرانسه در این بازی کم‌اشتباه بود، بازیکنان ایران پراشتباه ظاهر شدند که درصد قابل توجهی از این اتفاق به صعود زودهنگام تیم ما مربوط بود و حتی موجب شد کولاکویچ برای اولین بار در این بازی‌ها از جواد کریمی پاسور دوم به جای سعید معروف کاپیتان تاثیرگذار ما استفاده کند. به این ترتیب تیم ملی والیبال ایران با 10پیروزی و دو شکست و 30 امتیاز، به کار خود در هفته چهارم پایان داد و فرانسه هم با 9برد و 28 امتیاز، امیدهای خود برای صعود به مرحله نهایی را به بالاترین حد رساند.
این ششمین بازی دو تیم بود که باز هم با پیروزی فرانسه به پایان رسید. تیم ملی از این 6 بازی تنها یک برد به نام خود زده که آن هم در بازی سال 2017 ثبت شد.
تیم ملی والیبال فردا عازم بلغارستان می‌شود تا خود را برای هفته پنجم و پایانی بازی‌ها آماده کند. ما به ترتیب مقابل صربستان، بلغارستان و آمریکا بازی خواهیم کرد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها