مقامات سعودی می‌گویند جنگ با رژیم صهیونیستی دیگر به پایان رسیده است

اتحـــــــاد شــــــــوم

شکست‌های پی در پی آل‌سعود در جنگ یمن و همچنین سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای عربستان که حاصلی جز خام دستی شاهزاده‌های مغرور و جنایت پیشه‌ای مانند محمد بن سلمان نیست، این کشور را بر لبه پرتگاهی قرار داده که چاره‌ای جز چنگ زدن به دامن صهیونیست‌ها نداشته و از همین رو می‌گوید دوران جنگ با اسرائیل به پایان رسیده است. افشاگری اخیر سازمان ملل که بن سلمان را عامل مستقیم قتل جمال خاشقچی نشان داد و تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه ایران و تشکیل باند خطرناکی به نام «ب» علیه جمهوری اسلامی ایران شرایطی را به وجود آورده تا سعودی‌ها همه پرده‌ها را کنار زده و اظهاراتی را بر زبان آورند که تاکنون در تاریخ مبارزات فلسطینیان علیه اشغالگران و جنگ‌های مکرر اعراب و اسرائیل بی‌سابقه بوده است. اظهاراتی که ضمن خیانت آشکار به آرمان فلسطینی‌ها از عمق روابط بین محور آل‌سعود و صهیونیست‌ها خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۱۳۶۵۱

به گزارش العالم، یک دیپلمات سعودی در گفت‌وگو با روزنامه‌ای صهیونیستی مدعی شد از نظر عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، اردن و مصر زمان جنگ با رژیم صهیونیستی گذشته و عادی‌سازی روابط مزایای بسیاری دارد. این دیپلمات سعودی که نام وی ذکر نشده در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی گلوبس اعلام کرد: مزایای عادی‌سازی روابط با اسرائیل بسیار زیاد است، تاریخ فرصتی برای تحقق عادی‌سازی روابط به وجود آورده و امیدواریم اسرائیل این فرصت را غنیمت شمارد. این دیپلمات سعودی تصریح کرد، سفر رسمی یک مقام اسرائیلی به عربستان حتمی است و تنها مسأله زمان مطرح است.
وی در ادامه ادعاهای خود گفته است: اسرائیل همان طرفی است که خطر ایران را برای جهان آشکار کرد؛ اروپا باید بداند هر گونه قرارداد تجاری با تهران به معنای حمایت مالی از تروریسم خواهد بود. امنیت ملی در کشور ما در رأس اولویت‌ها قرار دارد همان‌گونه که برای اسرائیل نیز همین‌گونه است؛ ریاض، تل‌آویو را به دلیل دستاوردها در زمینه تکنولوژی تحسین می‌کند و به‌دنبال تقلید از آن است.
پیشتر، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع در وزارت خارجه این رژیم (که نامش را فاش نکرد) مدعی شده بود عربستان سعودی در صورت گرفتن امتیازی ویژه حول موضوع فلسطین، حاضر به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همراه شدن با معامله قرن می‌شود. چند روز پیش نیزشبکه‌های عربی از سفر رئیس سازمان اطلاعات عربستان به تل‌آویو برای ایجاد هماهنگی‌های لازم علیه ایران سخن گفته بودند.
گسترش روابط تل‌آویو-ریاض
پایگاه خبری الخلیج آنلاین چهارشنبه (۲۹خرداد) به نقل از منابع آگاه اعلام کرد عربستان سعودی برای رصد مخالفان، دستگاه‌های جاسوسی فوق پیشرفته از رژیم صهیونیستی وارد می‌کند. همین منبع خبری افزود: اسرائیل به بازار باز برای عربستان تبدیل شده و ریاض مایحتاج نظامی و فناوری خود را از تل آویو تأمین می‌کند. منابع الخلیج آنلاین از قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری صحبت کردند که بر اساس آن، قرار است یکهزار دستگاه فوق پیشرفته شنود از تلفن‌های شخصی برای کنترل تلفن همراه شهروندان عربستانی در اختیار سعودی‌ها قرار گیرد. همچنین قرار است بخش دوم این قرارداد در ابتدای سال آینده میلادی (۲۰۲۰) انجام شود و حدود 2000دستگاه رصد و شنود بسیار کوچک به ریاض تحویل داده شود. البته رژیم صهیونیستی با فروش این فناوری‌ها با اعزام مستشار برای آموزش و نصب نرم افزارهای جاسوسی عملا اختیار بسیاری از عملکردهای سرویس امنیتی عربستان را نیز به دست می‌گیرد.
یک کارشناس روسی گفته است اگر بخواهیم از همکاری میان اسرائیل و عربستان سخن بگوییم، می‌توان گفت که اولویت خرید ریاض در دو بخش شنود و پهپاد است. به گفته این کارشناس عربستان برای مخفی نگه داشتن عملیات انتقال تجهیزات به کشورش و برای آن‌که لطمه‌ای به وجهه‌اش وارد نشود، از آذربایجان برای انتقال سلاح استفاده می‌کند.
امارات -اسرائیل
این تنها دولت آل‌سعود نیست که به صورت آشکار و نهان طی دو سال گذشته روابط خود را با صهیونیست‌ها توسعه داده است. در همین رابطه کشورهای امارات، بحرین، مصر اردن و عمان نیز که به محور سعودی معروف شده‌اند تلاش کرده‌اند روابط خود را با صهیونیست‌ها به حالت عادی در آورند تا شاید از این نمد برای خود کلاهی بدوزند.
برای مثال یک روزنامه صهیونیستی به‌تازگی ابعادی ناشناخته از مناسبات میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی را منتشر کرد و از قراردادهای میلیاردی بین شرکت‌های اسرائیلی و دولت امارات خبر داد. به گزارش روزنامه جروزالم پست همکاری‌های اسرائیل با ابوظبی در دو عرصه از منافع مشترک است. عرصه اول در خصوص دشمنی با ایران و عرصه دوم در زمینه ترس و نگرانی از جماعت اخوان‌المسلمین. به همین دلیل بن زاید، وزیرخارجه امارات طی تماس‌هایی که با مقامات صهیونیستی داشته توانسته با کمک صهیونیست‌ها هواپیماهای اف 16 خود را نوسازی کند. از سوی دیگر دو شرکت اسرائیلی nso و ورنت که مقر آن در هرتزیلیا است، سامانه‌های اطلاعاتی را به ابوظبی فروخته‌اند. شرکت ورنت خود را پیشرو در زمینه اطلاعات علمی می‌داند و تولید و فروش تجهیزات شنود و رهگیری مکالمات تلفنی، فاکس و تماس‌های اینترنتی و سرویس‌های رایانه‌ای را به‌‌عهده دارد. این شرکت برنامه مشهور بگاسوس را به بن زاید فروخته است. این برنامه به کاربرانش اجازه نفوذ مخفیانه به تمامی تلفن شبکه‌های هوشمند و سرقت اطلاعات آنها را می‌دهد و کاربر را در معرض نظارت دائمی قرار می‌دهد. تا‌کنون بارها گروه‌های حقوق بشری دولت محمد بن زاید و سرویس‌های امنیتی و پلیس این کشور را متهم به استفاده از تجهیزات تولید اسرائیل برای جاسوسی ضد‌مخالفان سیاسی و تحت فشار قرار دادن فعالان حقوق بشر و بدرفتاری و مخالفان دولت کرده‌اند.

نقش موساد
نکته جالب توجه این مبادلات آن است که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی، (موساد) بر تمام این داد و ستدها نظارت داشته و در واقع همه زیر نظر مستقیم آن انجام می‌شود. منابع صهیونیستی می‌گویند سازمان تیفل یا اداره ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی یکی از بخش‌های ویژه موساد است که این ماموریت را به‌‌عهده دارد. در گذشته دیوید میدان، رئیس این بخش بود، اما در حال حاضر او و لیومی، نمایندگان این اداره هستند. رژیم صهیونیستی همچنین در ائتلافی که به ظاهر برای مقابله با ایران در کشورهای منطقه تشکیل شده فعالیت مستقیم داشته و می‌کوشد به تناسب تجهیزات جاسوسی و نظامی لازم را به این کشورها بفروشد. داد و ستد‌های نظامی و جاسوسی بین رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عرب از جمله عربستان و امارات موجب شده تا در زمینه‌های سیاسی نیز همکاری‌های نزدیکی بین آنها شکل بگیرد. یکی از موارد مشخص این همکاری برگزاری نشست خطرناک منامه در راستای تحقق عملی طرح موسوم به معامله قرن است که با پشتیبانی مستقیم محور سعودی صورت می‌گیرد. کارشناسان می‌گویند همکاری‌های بین عربستان و اسرائیل موجب شده تا کشورهای به رهبری عربستان به کلی از آرمان فلسطین عبور کرده و درجهت عادی‌سازی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی تلاش کنند. تلاشی که البته در پرتو مقاومت 70 ساله ملت مبارز و قهرمان فلسطین راه به جایی نخواهد برد و درنهایت به گفته یک ضرب المثل معروف زمستان خواهد رفت و سیاهی به زغال خواهد ماند.

رحیم محمدی

بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها