سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدرضا قربانی اظهار کرد: روز گذشته مولد قطار مسافربری تهران خرمشهر بعد از اینکه از ایستگاه سواریان که متعلق به اداره راه آهن قم است، عبور کرد 4کیلومتر بعد از خروج از ایستگاه دچار حریق و آتشسوزی و بلافاصله متوقف شد.
وی تصریح کرد: مولد دقیقاً بعد از سالنهای مسافری قرار دارد، همکاران ما بعد از اینکه متوجه شدند مولد آتشگرفته سریع اقدام به جداسازی مولد از سالنهای مسافری کردند، مولد را 30 تا 40 متر از سالنهای مسافری فاصله دادند تا بتوانند آتش را مهار کنند و اگر آتش مهار نشد از سرایت آن به سالنهای مسافری جلوگیری شود.
مدیرکل راه آهن اراک گفت: بعد از مهار آتش با توجه به اینکه مولد قابل استفاده نبود، سریعاً مولد متوقف و قطار مسافری به راه آهن متصل شد و ساعت 20 شب از ایستگاه سواریان مجدد به سمت خرمشهر اعزام شد و مشکل خاصی برای قطار و مسافران پیش نیامد.
قربانی در پاسخ به این سوال که آیا بستن مولد به لکوموتیو زیمنس از نظر فنی ایراد و مشکلی ندارد، اظهار کرد: لکوموتیو زیمنس قادر است برق سالنها را تأمین کند، اما بستن مولد (که تولیدکننده برق است) به این نوع لکوموتیو مشکلی ندارد و علت حادثه بستن مولد نبوده، چراکه علت حادثه اتصالی بوده که داخل مولد به وجود آمده و باعث جرقه شده است.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته میشود مسافران دچار ترس و وحشت شده و از قطار فرار کردند، بیان داشت: خیر این موضوع صحت ندارد، شاید مسافران سالن اول که نزدیک به مولد بودند به سالن دوم رفتند، اما بقیه مسافران از قطار پیاده نشدند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد