کیف و کفش برای چادری‌ها

معمولا زمانی که مانتو به تن دارید، می‌توانید انواع لباس‌ها و هر مدل کفشی را با شلوار یا مانتو و کیفتان هماهنگ کنید. اما پوشیدن چادر، آن هم با توجه به تنوعی که امروزه پیدا کرده، کمی داستان را متفاوت می‌کند و نیاز به دقت و سلیقه بیشتری دارد.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۹۵


کیف مناسب
یکی از مهم‌ترین موارد در آراستگی ظاهر، مدل کیف و کفش است. از دیرباز معمولا سعی می‌کردند کیف و کفش را با هم هماهنگ کرده و تا حد امکان همرنگ انتخاب کنند.
سال‌ها مقوله حجاب سر و سامان درستی نداشت، تنوعی هم در کار نبود و مدل چادر تنها به مدل چادر ساده ایرانی محدود می‌شد که هنوز هم بسیاری از مادران و خانم‌ها در جامعه سر می‌کنند.
نگهداری این نوع چادر برای بسیاری از افراد دشوار است و به همین دلیل خیلی‌ها زیر بار چادری شدن نمی‌رفتند. اما با پیشرفت حوزه مد و حجاب، انواع مختلفی از مدل‌های چادر طراحی شد که علاوه بر زیبایی، نگهداری‌اش روی سر هم بسیار راحت‌تر و غیرقابل مقایسه با چادر ایرانی بود.
بسیاری از این چادرها با توجه به داشتن آستین، به‌راحتی قابل کنترل است و دیگر بهانه‌ای برای عده‌ای از خانم‌ها باقی نمی‌گذارد. به طور قطع برخی از انواع این چادرها تنوع انتخاب کیف را برای خانم‌های چادری بالاتر برده است؛ به طوری که به عنوان مثال، برخی خانم‌ها طرفدار کوله‌پشتی هستند و به دلیل داشتن وسایل متعددی که همراه دارند، ترجیح می‌دهند از کوله‌پشتی استفاده کنند که چادر ایرانی این امکان را به آنها نمی‌دهد، اما با خرید برخی از انواع چادرهای آستین‌دار مانند لبنانی به‌راحتی می‌توان از کوله‌پشتی استفاده کرد، اما انواع چادرها گزینه مناسبی برای انواع کیف‌های زنانه است. اگر چادرتان عربی یا بدون آستین است، توصیه می‌کنیم هرگز از کوله‌پشتی استفاده نکنید و به جای آن کیف‌های دوشی یا دسته‌دار بخرید.
برای چادرهای آستین‌دار و حتی عربی، کیف‌های دوشی یا دستی بهترین گزینه است. استفاده از کیف‌های مجلسی کوچک، ظاهر شما را رسمی‌تر می‌کند. کیف‌های دومنظوره دوشی و دستی هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که در مواقع خاص از هر کدام استفاده شود.
پاپوش مناسب
در کنار کیف مناسب، کفشی مناسب هم می‌تواند ظاهر و تیپ شما را به کلی متفاوت و دگرگون کند. معمولا پوشیدن کفش‌های غیررسمی مانند کتانی برای چادری‌ها توصیه نمی‌شود و از طرفی، شما را قدکوتاه‌تر نشان می‌دهد.
بهترین و مناسب‌ترین کفش برای چادری‌ها، پاشنه‌بلند است؛ بنابراین اگر با کفش پاشنه بلند مشکلی ندارید و به راحتی می‌توانید با آنها راه بروید، حتما کفش پاشنه بلند بپوشید؛ به‌ویژه اگر قد کوتاهی هم دارید، می‌توانید از امتیاز کفش پاشنه‌بلند بای قدبلندتر جلوه دادن خودتان استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که هر چه کفش ظرافت بیشتری داشته باشد، ظاهر شما را با چادر شیک‌تر می‌کند. اما اگر جزو افرادی هستید که با کفش پاشنه‌بلند به‌راحتی نمی‌توانید راه بروید و پایتان را اذیت می‌کند، در عین این که کفش راحتی می‌پوشید، سعی کنید سایز کفش از پایتان بزرگ‌تر نباشد و کاملا اندازه باشد.
در این‌جور مواقع، هرچه کفش ظریف‌تر باشد، ظاهرتان را بهتر نشان می‌دهد.
بهترین کفش غیررسمی که می‌توانید با چادر بپوشید، کفش‌های کالج جیر یا چرم است. برای شیک‌تر جلوه دادن تیپتان بهتر است از کیف و کفش‌های همرنگ استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها