دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: با مصوبه استانداری تهران ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر به 15 هزار نفر رسیده است و هم اکنون نیز 14 هزار و 500 معتاد متجاهر از سطح استانی جمع‌آوری و نگهداری می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۹۳۹۳
نگهداری 15 هزار معتاد متجاهر در تهران

به گزارش جام جم آنلاین، محمدعلی اسدی در گفتگو با فارس درباره ورود انواع مواد مخدر جدید به استان تهران گفت: مواد مخدر صنعتی در سال 2013 حدود 350 نوع بوده است که براساس گزارش سازمان ملل در سال 2018 به حدود 803 نوع مواد مخدر جدید صنعتی شناسایی و معرفی شده است.

وی گفت: در ایران براساس اقدامات بسیار خوب نیروهای انتظامی و امنیتی هنوز مبتلا به این همه مواد مخدر صنعتی جدید نشدیم و البته به این معنی نیست که مصون از این موضوع هستیم و باید اقدامات پیشگیرانه بیش از حد گذشته انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: مواد مخدر صنعتی جدید به وفور در دنیا عرضه می‌شود و ما باید مانع از ورودش به مرزهای جمهوری اسلامی ایران شویم و در حال حاضر کنترل مرزهای شرقی کشورمان نیز بیشتر شده است.

اسدی ادامه داد:‌یکی از کشورهای همسایه اقدام به تولید گسترده مواد صنعتی جدید به خصوص شیشه کرده است که توسط وزارت اطلاعات 850 کیلوگرم آن در داخل کشور شناسایی و منهدم شد.

وی گفت: پیش‌سازهای مواد مخدر نیز بسیار حائز اهمیت است و نباید این مواد پیش‌ساز در اختیار سازندگان مواد مخدر قرار بگیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره کاهش آشپزخانه‌های تولید مواد مخدر در استان تهران نیز گفت: هم اکنون این آشپزخانه ها کاهش پیدا کرده است و افرادی که اقدام به تولید مواد مخدر می‌کنند به دلیل ضعف قوانین و مقررات حاکم در کشورهای همسایه ورود پیدا کرد‌اند و با کمک تبعه آن کشور اقدام به تولید مواد و ورود آن به کشور می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 50 تن مواد مخدر در تهران کشف شد.

اسدی درباره افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان گفت: ما همیشه به دنبال افزایش ظرفیت برای معتادان متجاهر بودیم و نیروهای انتظامی نیز این موضوع را دنبال می‌کردند در حال حاضر با مصوبه استانداری تهران ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر به 15 هزار نفر رسیده است و هم اکنون نیز 14 هزار و 500 معتاد متجاهر از سطح استانی جمع‌آوری و نگهداری می‌شود و آمار رسمی معتادان متجاهر نیز 15 هزار نفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها