این روز‌ها بسیاری از مردم سفر‌های هوایی را برترین گزینه سفر می‌دانند، اما برخی دیگر نیز به شدت از سفر‌های هوایی می‌ترسند و سوانح هوایی را بسیار خطرناک می‌دانند.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۳۵
اشتباهی که باعث مرگ ۵۲۰ نفر شد! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به مرگ هزاران نفر شود و یکی از این اشتباه‌های کوچک را نیز تعمیرکاران خطوط هوایی ژاپن مرتکب شدند.

در سال ۱۹۸۵ تعمیرات معیوب بوئینگ ۷۴۷ ژاپن باعث مرگ ۵۲۰ نفر شد، حادثه‌ای که منجر به استعفا هیئت مدیره هواپیمایی ژاپن و سپس رئیس جمهور این کشور، خودکشی یک مهندس بازرسی و یک مدیر تعمیر و نگهداری قطعات و از همه بدتر کاهش یک سوم از سفر‌های هوایی ژاپن شد.

در ۱۲ آگوست ۱۹۸۵ هواپیمایی ژاپن یک هواپیما را از فرودگاه بین المللی اوزاکا، تیک آف کرد، اما متاسفانه درست دوازده دقیقه پس از آن یک انفجار در موتور هواپیما رخ داد و بوئینگ به سرععت به سمت زمین سقوط کرد و در کوه‌ها افتاد. این حادثه به علت فشار بیش از حد به کابین و فروپاشی سقف و محیط اطراف آن رخ داد.

از ۵۰۹ مسافر تنها چهار نفر از حادثه جان سالم به در بردند و ۱۵ خدمه پرواز نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

علت سقوط هواپیما بعد از بازرسی رسمی به عموم اعلام شد و شاید تراژدی اصلی همین جا بود. هفت سال پیش از تاریخ سقوط هواپیما در سال ۱۹۷۸، این هواپیما درگیر یک حادثه بود که باعث آسیب رساندن به مخزن فشار عقب شد اما تعمیرکاران با اهمال کاری و پرداختن ضعیف در جزئیات تعمیر باعث شدند هفت سال بعد هواپیما سقوط کند و از آن تاریخ به بعد ژاپن سیستم‌های تعمیر خود را به شدت ارتقاء داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها