این روزها گوشی تلفن همراه جزو ثابت سفرهایمان شده است پس بهتر است خوبش را انتخاب کنیم

همراه دست به جیب!

سفر کردن، یکی از لذتبخش‌ترین فعالیت‌هایی است که کمتر کسی پیدا می‌شود آن را دوست نداشته باشد. در زمان‌های دور کسانی که به سفر می‌رفتند، می‌خواستند تجربیات سفر خود را به دیگران منتقل کنند و آنچه به چشم دیده‌اند را به اطرافیان خود نیز بگویند. برای همین سفرنامه می‌نوشتند یا این‌که تلاش می‌کردند طرح و نقاشی از آنچه دیده‌اند روی کاغذ بیاورند. اما طی گذر سال‌ها و پیشرفت فناوری از یک سو سفر کردن نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است و ازسوی دیگر باعث شده بتوان در کمترین زمان ممکن به ثبت خاطرات و دیده‌ها در سفر پرداخت. در سال‌های گذشته ساخت دوربین‌های خانگی باعث شد بیشتر مردم به دوربین عکاسی دسترسی پیدا کنند؛ اما آنچه به رونق عکاسی شخصی دامن زد، ساخت گوشی‌های همراه هوشمندی بود که در دل خود علاوه بر دوربین عکاسی، امکانات بسیار دیگری را هم جای داده است. آن هم در یک وسیله کوچکی که به‌راحتی در دست، جیب و کیف جای می‌گیرد و کارایی داشتن یک دوربین، رایانه، تلویزیون، رادیو، سیستم پخش و ضبط و... را انجام می‌دهد، بدون آن‌که لازم باشد این همه وسیله بزرگ و سنگین را با خود جا به جا کرد. در یک گوشی همراه از دوربین باکیفیت برای عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا اینترنت، GPS، ذخیره و پخش صدا و موسیقی، ضبط صدا و... به‌راحتی جای می‌گیرد. اتفاقی که شاید تا قبل از به وجود آمدن چنین گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای وجود چنین وسیله‌ای غیرممکن تلقی می‌شد و اکثرا آن را بیشتر به یک رویا و افسانه تشبیه می‌کردند. اما امروزه با پیشرفت‌های روز به روز باعث شده شرکت‌های گوناگون تولیدکننده گوشی هوشمند همراه با هم به رقابت تنگاتنگی بپردازند تا رضایت مشتری‌های خود را برآورده کنند. برای همین هر ساله این شرکت‌ها با رونمایی از گوشی‌های هوشمند همراه پیشرفته‌شان تلاش می‌کنند دل کاربران را برده و آنها را مجاب به انتخاب و تهیه گوشی جدید تولیدشده‌شان کنند.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۱۵

همراه هوشمند سامسونگ مدل A50
A50 از جمله ساخته‌های جدید این سامسونگ است که با امکانات جذاب و جدیدش موجب شده بسیاری را مجاب کند یک همراه سفر خوب برای ثبت خاطرات، گوش دادن به موسیقی، نوشتن خاطرات سفر، باتری قویی با مدت زمان طولانی برای مسافت‌های زیاد، ظرفیت ذخیره‌سازی بالا، مکان‌یابی راحت و حرفه‌ای و... باشد. گوشی که با وجود امکانات بالایش قیمت مناسبی هم داشته و بیشتر کسانی که دوست دارند گوشی حرفه‌ای با قیمت مناسب داشته باشند را به سمت خود می‌کشاند.
دوربین عکاسی
شاید شما هم جزو کسانی باشید که در زمان تهیه یک گوشی همراه آنچه برایتان اولویت دارد داشتن دوربین عکاسی باکیفیت باشد. سامسونگ A50 با داشتن لنزهای باکیفیت توانسته بهترین دوربین را در دل این مدل گوشی جای دهد. لنزهای سه‌گانه‌ای که در آن طراحی شده است لذت عکاسی را چند برابر کرده. چون این دوربین‌ها با وضوح 25 مگاپیکسل (دیافراگم f/1.7) و 8 مگاپیسکل (دیافراگم f/2.2 فوق عریض) و همچنین پنج مگاپیکسل (دیافراگم f/2.2 با حسگر تشخیص عمق تصویر) است. ضمن این‌که دارای قابلیت فوکوس خودکار بوده و جزئیات را به شکل بهتری ثبت می‌کند. همچنین ویژگی HDR در دوربین A50 سامسونگ این امکان را می‌دهد تا قسمت‌های تاریک و روشن به نسبت خاصی جزئیات بیشتری را ثبت کند. شما می‌توانید به کمک امکانات پیشرفته دوربین این مدل گوشی عکس‌های پانورامای باکیفیت بیندازید. کیفیتی که شاید در کمتر گوشی هوشمندی یافت شود. علاوه بر آنچه گفته شد این دوربین چون مجهز به فلش LED است کمک می‌کند تا در شب وضوح تصاویر بهتری داشته باشد و عکس‌های زیبایی را در تاریکی شب نیز به ثبت رساند. همچنین این دوربین قادر به ضبط ویدئوهایی با وضوح1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه است.
پدیده سلفی انداختن باوجود آن‌که سال‌های کمی از آن می‌گذرد؛ اما به سرعت در میان اقشار گوناگون باب شد و همچنان هم تب داغ سلفی انداختن وجود دارد و از بین نرفته است. به طوری که به نظر می‌رسد جایی در میان سبک‌های عکاسی باز کرده است. برای همین هم مشتاقان داشتن یک گوشی همراه حرفه‌ای علاقه دارند علاوه بر آن‌که دوربین پشت گوشی‌شان باکیفیت باشد دوربین سلفی قوی‌ای را نیز با خود به همراه داشته باشند. A50 با علم به این موضوع یک دوربین سلفی ایده‌آل طراحی کرده که رزولوشن 25 مگاپیکسل دارد. رزولوشنی که کمک می‌کند ثبت عکس‌های سلفی باکیفیت و مطلوب به نظر برسد.
سیستم GPS
از جمله مهم‌ترین امکاناتی که در هر جا و مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد به ویژه در زمان سفر که ممکن است آشنایی کافی از فضا و مکانی که حضور دارید نداشته باشید مکان‌یاب یا GPS است. امکانی که کمک خواهد کرد تا در کمترین زمان ممکن بتوانید مکان مورد نیاز خود را پیدا کرده یا به راحتی متوجه شوید در چه موقعیت و مکانی قرار گرفته‌اید. امروزه گوشی‌های همراه باتوجه به اهمیت این نیاز GPS‌های پیشرفته و کاربردی مناسبی را روی تولیدات خود قرار می‌دهند تا کاربران بتوانند از امکانات آن بهره ببرند. گوشی همراه سامسونگ A50 نیز با علم به این موضوع دارای یک مکان‌یاب حرفه‌ای A-GPS، GLONASS، BDS بوده که کمک می‌کند در هر کجا که هستید، بتوانید به سادگی از این سیستم‌ها بهره ببرید.
سایر موارد
علاوه بر آنچه گفته شد این مدل گوشی دارای امکانات و ویژگی‌های مثبت دیگری است که باعث خواهد شد مجاب شوید آن را انتخاب کنید. از جمله استفاده از پنل سوپرآمولد برای نمایشگر Samsung Galaxy A50 است که باعث شده کنتراست مناسبی در نمایشگر این مدل به وجود آید و میزان رزولوشن 1080x2340 با تراکم پیکسلی 430 پیکسل در اینچ وضوح تصویر بالایی ایجاد کند.
سیستم عاملی که در این گوشی طراحی شده است نسخه جدید اندروید به نام پای 9.0 است و چون دارای هوش مصنوعی بوده به مرور مطابق با رفتارهای شخصی شما عمل می‌کند این موضوع برای بسیاری از کاربران رضایت‌بخش است.
باتری این گوشی منبع انرژی لیتیوم ـ پلیمر است که ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت را دارد و کمک می‌کند ساعت‌های کار کردن با دستگاه بیشتر باشد و همچنین دارای امکان شارژ سریع نیز است. حتی می‌توانید برای بالا بردن دوام باتری و کم کردن میزان انرژی به بخش تنظیمات رفته و آن‌طور که می‌خواهید دوام باتری گوشی همراه خود را بالا ببرید.
نکته دیگر در مورد سامسونگ A50 ظرفیت حافظه آن است. ظرفیت حافظه داخلی آن دو نسخه 64 گیگابایت و 128 گیگابایت در نظر گرفته شده و برای حافظه رم هم از چهار گیگابایت و شش گیگابایت استفاده شده است. همچنین قابلیت ارتقای ظرفیت حافظه داخلی با استفاده از کارت حافظه میکرو امکان‌پذیر بوده و تا سقف 512 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند.
سیستم امنیتی این مدل از گوشی سامسونگ در حد مطلوبی است و با اثر انگشت امکان باز شدن قفل آن وجود دارد. اما بهتر است بدانید این مدل دارای سنسور تشخیص چهره نیست.
ضد آب بودن، سیستم صوتی با قابلیت صدای دالبی، دو سیمکارته بودن با کارت حافظه microSD در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، نارنجی و... از دیگر امکانات این مدل است که آن را رضایت‌بخش می‌کند.

ایسوس مدل Zenfone 5 Lite ZC600KL
سری محصولات Zenfone شرکت ایسوس از جمله تولیدات موفق این شرکت است که توانسته مخاطبان بسیاری را به سمت خود بکشاند. این مدل گوشی همراه دارای دو سیمکارت با ظرفیت 64 گیگابایت است که فناوری‌های ارتباطی GPRS، EDGE، Wi-Fi، بلوتوث، NFC و... دارد. همچنین به دوربین دوتایی با سنسور 16مگاپیکسلی و یک دوربین با لنز واید مجهز بوده که با داشتن امکاناتی مانند فوکوس با اشاره روی سوژه(Touch Focus)، قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، قابلیت عکاسی پانوراما و عکاسی HDR امکان ثبت تصاویری با وضوح بالا می‌تواند در زمان عکاسی رضایت‌بخش باشد. دوربین سلفی این محصول شرکت ایسوس هم یک لنز 20مگاپیکسلی به‌همراه یک لنز واید است. باتری آن نیز باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر ساعت بوده که میزان شارژ آماده به کار 576 ساعت و میزان شارژ مکالمه‌اش 30 ساعت است؛ قیمتی که در بازار این مدل گوشی یافت می‌شود حدود سه میلیون و 200 هزار تومان است.

هوآوی مدل Nova 3i INE-LX1M
این گوشی همراه دارای دو سیمکارت با ظرفیت 128 گیگابایت با رزولوشن 1080 × 2340 است که باعث می‌شود تا 16 میلیون رنگ را به خوبی به نمایش درآورد. همچنین دوربین این مدل دارای کیفیت بالا و قابلیت‌های دو دوربین در پشت گوشی 16 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل (Duo Camera) همراه با فناوری فوکوس خودکار (Phase Detection) و فلش LED است به همراه رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS). ضمن این‌که دو دوربین روی قاب جلویی آن 24 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل بوده که کیفیت عکس‌های سلفی را بسیار بالا می‌برد. از جمله امکانات دیگر این گوشی مدرن، حسگر اثرانگشت، حسگر تشخیص چهره، Wi-Fi، بلوتوث، مکان‌یاب و... بعلاوه باتری با ظرفیت 3340 میلی‌آمپر ساعت با قابلیت شارژ 5 ولت/2 آمپر است. این گوشی همراه به طور معمول در بازار از سه میلیون و 500 هزار تومان تا چهار میلیون و 700 هزار تومان موجود است.

جنرال لوکس GLX شهاب
زمان خرید یک گوشی همراه نباید از تولیدات داخلی غافل شد. چون برخی از تولیدات برندهای ایرانی هم می‌توانند قابلیت‌های خوبی را در این زمینه پشتیبانی کنند و حتی قیمت قابل قبولی نیز داشته باشند. از جمله این گوشی‌های همراه گوشی جنرال لوکس GLX شهاب است. این گوشی همراه دارای دو سیمکارت با ظرفیت باتری 2650mAh با امکان 12 ساعت مکالمه بوده. همچنین حافظه داخلی 16 گیگابایت و کیفیت دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است. این مدل دارای حسگر اثر انگشت بوده و سیستم عامل Android آن باعث شده امکانات بسیاری را بتواند مورد پوشش قرار دهد. قیمت این گوشی نیز حدود یک میلیون و 500 هزار تومان است.

موتورولا مدل Moto X4 XT1900-7
موتورولا نیز کمپانی‌ای است که در ساخت گوشی‌های هوشمند توانسته است گام‌های خوبی بردارد. به طوری که گوشی همراه موتورولا مدل Moto X4 XT1900-7 یک گوشی با کیفیت و امکانات مناسبی است که هر کاربری را می‌تواند مجاب به انتخاب کند. این گوشی ضد آب امکان استفاده از دو سیمکارت با ظرفیت 64 گیگابایت داشته که دارای فناوری‌های ارتباطی GPRS،EDGE، Wi-Fi، بلوتوث، NFC و... است.
ضمن این‌که دوربین آن نیز دو دوربین 12 مگاپیکسل و 8 مگاپیکسل (Duo Camera) و دوربین سلفی 16 مگاپیکسل به‌علاوه فیلمبرداری رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS) است. علاوه بر این دارای باتری از نوع لیتیوم ـ یون با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت بوده، قابلیت شارژ سریع را هم داراست. این گوشی با قیمت حدودی چهار میلیون و 200 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

GLX مدل 8i
تولیدات داخلی را دست کم نگیرید. برخی از گوشی‌های همراه هستند که در ایران تولید می‌شوند و با قیمت مناسب‌تر می‌توانند همان کارایی را به‌دست آورند که کمپانی‌های خارجی آنها را تولید کرده‌اند و تا به دست مصرف‌کننده ایرانی برسد هزینه بیشتری باید بابت آن پرداخت کرد. از جمله گوشی‌های ایرانی ایده‌آل هوشمند، گوشی موبایل GLX مدل 8i است که دارای دو سیمکارت با 8 گیگابایت حافظه بوده. بعلاوه فناوری‌های ارتباطی GPR، Wi-Fi، بلوتوث و... همچنین دوربین پشتی آن 13 مگاپیکسل است و قیمت آن در بازار حدود یک میلیون و 300هزار تومان است.

نوکیا مدل 1046-7Plus TA
نوکیا همچنان در تلاش است تا در میان برندهای مطرح ساخت گوشی سرآمد باشد. برای همین هم به تولید گوشی‌های همراهی می‌زند تا بتواند مخاطبان تلفن همراه را به سمت خود جلب کند. از جمله مدل‌های تولید شده از سوی این کمپانی مدل 1046-7Plus TA است که دارای دو سیمکارت با ظرفیت 64 گیگابایت است. این مدل دارای رزلوشن 1080 × 2160 | +FullHD بوده و 16 میلیون رنگ را می‌تواند به نمایش درآورد. همچنین GPRS، EDGE، Wi-Fi، بلوتوث، NFC، رادیو، OTG و... از جمله فناوری‌های ارتباطی آن است.
دو دوربین اصلی 12 و 13 مگاپیکسلی و فیلمبرداری و دوربین سلفی با رزولوشن 16 مگاپیکسل امکانات تصویربرداری این مدل از گوشی همراه نوکیاست که به همراه باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3800میلی‌آمپر ساعت، میزان شارژ آماده به کار 723 ساعت و میزان شارژ مکالمه 19 ساعت آن را به یک همراه ایده‌آل بدل کرده است. به‌طور معمول قیمت گوشی همراه نوکیا مدل 1046-7Plus TA سه میلیون و 900 هزار تومان است.

آزاده باقری
روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها