سفیر کشورمان در پاریس گفت: سلاح هسته ای هیچگاه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۰۰
بهرام قاسمی: سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران قرار ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، بامداد سه شنبه بهرام قاسمی در کنفرانس «کاهش تنش در خلیج فارس» در مجلس سنای فرانسه تصریح کرد: سلاح هسته ای هیچگاه در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار نداشته و این موضوع علاوه بر اینکه مستند به فتوای رهبر معظم انقلاب است، با توافق برجام نیز که اجرای تعهدات ایران ۱۴ بار در گزارش ها و بیانیه های متعدد از سوی آژانس بین المللی هسته ای مورد تایید قرار گرفته است، به اثبات رسیده است.

وی افزود: استفاده از دانش هسته ای صلح امیز که در برجام نیز مورد تاکید قرار گرفته است از حقوق بدیهی ایران و موضوعی کاملا روشن و شفاف است.

ایران آماده رفع سو تفاهم با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس

‏سفیر ایران در فرانسه عنوان کرد: آماده تعامل، گفتگو و رفع سوء تفاهمات با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و هستیم.

قاسمی یادآور شد: این دیگران بوده اند که تاکنون به ندای خیرخواهانه ایران در جهت کاهش تنش و تلاش برای تحکیم صلح و ثبات منطقه پاسخی نداده اند.

وی تاکید کرد: ایران در سالیان گذشته همواره تکرار کرده است که آماده انعقاد یک پیمان عدم تعرض و تجاوز با این کشور ها جهت ایجاد اعتماد و کمک به رفع نگرانی های ناشی از القاء ترس دیگران بوده است.

قاسمی گفت: برقراری صلح، امنیت و ثبات در منطقه زمانی می تواند با واقعیت همراه شود که منافع تمامی کشورهای خلیج فارس در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه شاخص های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و تامین انرژی جهان، خلیج فارس به مهمترین منطقه استراتژیک جهان تبدیل شده و ثبات یا ناامنی آن به سرعت به کل جهان تعمیم پیدا می کند.

‏وی گفت: ایران اعتقاد راسخ دارد که هیچ کشوری در این منطقه نمی تواند به تنهایی تضمین کننده صلح و ثبات و امنیت خود باشد.

قاسمی افزود: برای یک ثبات پایدار و صلح و امنیت همه کشورهای منطقه باید در یک تلاش جمعی با اراده ای راسخ و در یک همکاری مشترک در این مسیر بطور مشترک اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها