کد خبر: ۱۲۰۸۵۷۹

تاریخ‌سازی دختر ایران: در حالی که مصدومیت‌های پیاپی کیمیا علیزاده قهرمان مدال آور تکواندوی بانوان کشورمان نگرانی های بسیاری را برای علاقه مندان به این ورزش ایجاد کرده است اما درخشش خیره کننده یک دختر 17 ساله در این رشته تاریخ ساز شد. صحبت از مهلا مومن زاده است. دختر 17‌ساله تیم ملی تکواندو که در وزن 46 کیلوگرم درنخستین تجربه جهانی‌اش چنان درخشید که بسیاری از رسانه های خارجی از او به عنوان پدیده ای یاد کردند که در المپیک آتی باید منتظر شگفتی سازی اش باشیم. مومن زاده توانست در مسابقات جهانی منچستر مدال نقره را از آن خود کند.

فاطمه، معتمد شد: اصولا پیگیری صنفی در هر گروه ، دسته و شغلی ضرورت دارد و تقریبا نمی توان حرفه ای را یافت که برای خودش تشکلی صنفی نداشته باشد و مطالبات و اموراتش را از مجرای قانونی پیگیری نکند، از جمله این حرفه ها، شغل پرحاشیه بازیگری است، در همین راستا همین چند روز پیش مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره انجمن صنفی بازیگران سینما برگزار و فاطمه معتمد آریا به عنوان رئیس جدید این تشکل هنری و صنفی انتخاب شد، به ایشان تبریک می‌گوییم و امیدواریم از این پس خود خانم معتمدآریا که گاهی رفتارها، اظهارنظرها وگفت و گوهایش حاشیه ساز شده است این بار در قامت رئیس صنف ملاحظه بیشتری داشته باشد.

آدامس زیاد نخورید: محققان دانشگاه سیدنی استرالیا بعد از چند سال پژوهش و مطالعه هشدار داده‌اند مواد افزودنی خوراکی که معمولا به عنوان عامل سفیدکننده در محصولاتی نظیر آدامس استفاده می‌شوند می‌توانند منجر به بیماری التهاب روده و سرطان کلورکتال (راست روده) شوند.آقای ووسیچ کرزانووسکی که مسوولیت این تحقیق را بر عهده داشته ، گفته است: یافته های مطالعه ما نشان می‌دهد مصرف مواد خوراکی حاوی افزودنی E۱۷۱ بر میکروبیوم های روده و همچنین التهاب روده تأثیر گذاشته و می‌تواند منجر به بیماری‌های التهابی روده و سرطان کلورکتال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها