عامل شهادت مامور پلیس به عنوان مظنون دستگیر شد

قتل، پایان کری‌خوانی در زندان

نوچه وحید مرادی وقتی سعی کرد با قلدری جای او را در زندان بگیرد، نمی‌دانست به سرانجام او دچار می‌شود. مرد شرور در درگیری با زندانیان به قتل رسید و پلیس سه مظنون را در این رابطه دستگیر کرد.
کد خبر: ۱۲۰۶۹۷۱

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، 19اردیبهشت امسال یکی از مسؤولان زندان رجایی‌شهر کرج در تماس با کامران رضوانی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران، از درگیری مرگباری میان دو گروه از زندانیان اندرزگاه اول زندان رجایی‌شهر خبر داد. با دستور قضایی تحقیقات آغاز و معلوم شد که در این دعوا 20 زندانی شرکت داشته‌اند. تحقیقات از آنها نشان داد، گروهی طرفدار مقتول و گروهی در مقابل که ضاربان بودند، حضور داشتند. از این 20 زندانی تحقیق و معلوم شد که دو زندانی حبس طولانی‌مدت و یک مرد 36 ساله اعدامی مهم‌ترین نقش را در این جنایت داشتند.
در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد که یکی از سه مظنون پرونده که همان اعدامی 36 ساله است، صبح 22 آذر 90 همراه همدستانش برای فراری دادن یک زندانی در حوالی محمد‌شهر به خودروی حمل زندانیان تیراندازی کرده و مامور بدرقه را به نام علیرضا مرادخانی به شهادت رساند و نتوانست زندانی‌اش را فراری دهد. مرد تیرانداز پس از دستگیری به قصاص محکوم شده و حکم در دیوان‌عالی کشور تایید شده بود.
همچنین معلوم شد بهمن، مرد کشته شده نیز از نوچه‌های وحید ـ یکی از اشرار معروف تهران ـ بود که چندی قبل در همین زندان کشته شد. در جریان تحقیقات معلوم شد مقتول با همدستی فردی 21 مهر 89 مسلحانه به یک طلافروشی در خیابان نور تهران دستبرد زده و بعد از شلیک 11 گلوله، شش کیلو طلا دزدیده بودند. آنها پس از دستگیری به 15 سال حبس محکوم شدند، اما همدست بهمن بعد از چند سال در زندان فوت شد. در جریان تحقیق از سه مظنون اصلی این جنایت معلوم شد که دعوا بر سر کل‌کل‌های مقتول بوده است.
مرد اعدامی که در درگیری خونین شرکت کرده بود، به افسر تحقیق گفت: بهمن از نوچه‌های وحید مرادی بود. مقتول می‌خواست جای او را در زندان بگیرد. همیشه زورگویی می‌کرد. برای من و بقیه زندانیان اندرزگاه کری می‌خواند. می‌خواست حالا که وحید فوت شده از او تبعیت کنند، اما زندانیان این موضوع را قبول نمی‌کردند. آن روز دوباره شروع به قلدری کرد که درگیری شروع شد و به قتل رسید. نمی‌دانم چه کسی او را به قتل رساند. این در حالی بود که دو نفر دیگر همه گفته‌های مشابهی را مطرح کردند، اما هیچ‌کدام جنایت را برگردن نگرفتند.
شواهد به دست آمده در زندان نشان می‌دهد یکی از آنها ضربه نهایی را به بهمن وارد کرده است. بنابراین تحقیقات از مرد اعدامی و دو زندانی دیگر در اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها