رادیو گفت‌وگوبرای لحظات سحر و افطار با دو ویژه‌برنامه «زلال مثل باران» و «به تماشا سوگند» لحظات خوبی را برای مخاطبان به‌وجود می‌آورد.
کد خبر: ۱۲۰۶۰۲۷

زلال مثل باران، به بیان نکات اخلاقی از واعظین بزرگ کشور، آداب ماه مبارک رمضان و ایجاد فضای معنوی مناسب این ایام با هدف آموزش آداب رفتاری و گفتاری بر پایه تعالیم اسلامی می‌پردازد. زلال مثل باران در سحرگاهان ماه مبارک رمضان از ساعت ۳ و 30 دقیقه با تهیه‌کنندگی نوشین رهگذر، گویندگی حمید عبیری و نویسندگی مریم شیخ علی چوپانی همراه مخاطبان خواهد بود.
بیانی متفاوت در خصوص ارزش‌ها
نوشین رهگذر، مدیر تولید و تامین رادیو گفت‌و‌گو و تهیه‌کننده این برنامه سحری می‌گوید: با نگاه خلاقانه و بهره‌گیری مناسب از ارزش‌ها و معارف اسلامی و پیوند آنها با زندگی مردم، سعی داریم با زبان متفاوت‌تری با مردم در خصوص ارزش‌ها صحبت کنیم. ضمن این‌که تبلیغ و تبیین فرهنگ نماز و اخلاق و سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین هدف این برنامه سحری است.
وی با اشاره به بخش‌های مختلف برنامه می‌گوید: در «قدرقرآن» حجت‌الاسلام صادقی با توجه به مقتضیات روز، آیه‌ای از آیات رحمت الهی را تفسیر می‌کند. معرفی بزرگان دین که از علمای معاصر بوده‌اند، همچون مرحوم آیت‌ا... قاضی، طباطبایی، امام خمینی (ره) از منظر شخصی و سبک زندگی اسلامی، دعای سحر و فرازهایی از دعای خمسه عشر با صدای میثم مطیعی و «یک آیه، یک پیام» که آیه‌ای از قرآن با صدای قاریان تلاوت و ترجمه آن گفته می‌شود، آواز و تصنیف‌های عرفانی از دیگر بخش‌های این برنامه است. مدیر تولید و تامین رادیو گفت‌و‌گو ادامه می‌دهد: حجت‌الاسلام سید علی خاتمی‌خوانساری به بیان دعا‌های هر روز از ماه مبارک رمضان می‌پردازد و نکته‌ای را استخراج و بیان می‌کند. ضمن این‌که در گلشن عرفا منتخب سخنرانی علما از شخصیت‌های دینی و مذهبی پخش می‌شود.
«کیسه سحر‌بردار» قرار ساده عاشقانی است که پیوسته قرار رسیدن به قله‌های تقرب خویش را پاس می‌دارند که متضمن نکات اخلاقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها