یک استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

به باد دادن سرمایه های کشور توسط غرب‌گرایان در ماجرای مهاجران افغانستانی

برخلاف خیلی‌ها که می‌گویند جمعه روز بد و روز بی‌حوصلگی است ... ما معتقدیم جمعه خیلی هم روز خوبی است. اصلا جمعه برای ما همان شنبه است. چون می‌آییم تحریریه و با کلی کار و تلاش، روزنامه شنبه را آماده می‌کنیم. دیروز هم جایتان خالی آمدیم و در سکوت جمعه تحریریه نشستیم و مشغول کار شدیم. همانطور که احتمالا شما هم حواستان به حاشیه‌های صحبت آقای عراقچی درباره مهاجران افغانستانی مقیم ایران بوده، ما هم حواسمان بود و در دو صفحه با نگاهی فرهنگی به این موضوع پرداختیم.
کد خبر: ۱۲۰۵۵۰۱

در صفحه 9 امروز گزارشی داریم درباره اتفاقات غیرفرهنگی که میان ما و کشورهای هم فرهنگمان رخ می‌دهد. اتفاقاتی که دامنه‌اش از زمین‌های فوتبال گرفته تا صحبت‌های دلتمردان گسترده است و ناراحتی‌هایی ایجاد می‌کند. سراغ تحلیل‌های محمدکاظم کاظمی، شاعر برجسته افغانستان که سال‌هاست مقیم کشورمان است، رفتیم و با رضا برخی، عکاس و مستندساز جنگ که دهه 60 به افغانستان هم سری زده است، گفت‌وگو کردیم تا ببینیم ماجرا چه ابعادی دارد و چگونه می‌توان آن را عمیق تر و بهتر نگاه کرد.
در صفحه 10 هم رفتیم سراغ یک عکس ماندگار و اثرگذار از خانواده یکی از شهدای فاطمیون که کنار پیکر شهید نشسته‌اند. این عکس در زمان انتشارش هم بسیار مورد توجه قرار گرفت و حالا هم در فضای مجازی بسیار دیده می‌شود. در این صفحه عکس مورد بحث و ماجراهایش را بررسی کردیم و سری هم به عکس‌های مشابه زدیم. عکس‌هایی که همه به‌خوبی نشان می‌دهند مهاجران افغانستانی مقیم ایران در تمام مراحل سخت برادری‌شان را با ایرانی‌ها و کشورهایی که آسیب‌های جنگ با داعش را دیده‌اند، ثابت کرده‌اند.
در صفحه 11 هم گروه سینما رفته‌ سراغ یک موضوع داغ و جنجالی. دو سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده که از قضا سرمایه‌گذار آثار سینمایی پرمخاطبی هم بوده‌اند، قرار است به علت اخلال در نظام بانکی و اقتصادی محاکمه شوند. سعی شده تمام جوانب انصاف را رعایت کرده و به ماجرا پرداخته شود.
در صفحه 12 هم یک واقعه تاریخی مهم بررسی می‌شود؛ جدایی بحرین از ایران. بخوانید و ببینید تاریخ کشورمان چه اتفاقات تلخی در خود دارد و چه دردها که زیر پوست تاریخ جولان نمی‌دهد...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها