ضبط تله‌فیلم «محله لب آب» با حضور بازیگران ملی شیرازی تازه‌ترین تولید سیمای مرکز فارس به مراحل پایانی رسید.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۹۸

به گزارش جام‌جم، در تله‌فیلم محله لب آب با استفاده از یک ظرف زمانی خاص، یعنی لحظه تحویل سال، به منزله شاهینی از یک ترازو، به چالش موازنه دو کفه آن که یکی فرهنگ و آداب و رسوم سنتی ناب شهر شیراز و کفه دیگر آن یعنی الگوی معیشتی مدرن امروز شیراز است، با زبانی طنز و موشکافانه پرداخته می‌شود.
معاون سیمای فارس با اشاره به رویکرد بومی برنامه‌های صدا و سیما گفت: معرفی آداب، رسوم و فرهنگ مردم شیراز در دستور کار مدیریت صدا وسیمای فارس است و محوریت تله‌فیلم محله لب آب بستری است برای تحقق این مهم که به لطف خداوند متعال مراحل پایانی ضبط خود را طی می‌کند.
باغبان‌منش پیشینه فرهنگی شیراز را یادآور شد و گفت: علاوه بر امامزادگان واجب‌التعظیم مثل حرم‌های مطهر احمدبن موسی، حسین بن موسی و محمد بن موسی(ع) که رهبر معظم انقلاب، شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) خواندند، زیبایی‌های فرهنگی و طبیعی فراوانی در شیراز چشم‌نوازی می‌کند.
وی با اشاره به حضور فعال هنرمندان فارسی در سطح ملی گفت: در این کار همه هنرمندانی که جلوی دوربین حاضرند فارسی و تعلق خاطر به شیراز دارند و تهیه‌کننده و کارگردان باتجربه این تله‌فیلم همه تلاش خود را به کار بسته و توجه به میل و رضایت مخاطب اولین اولویت کاریشان برای نشان دادن جذابیت‌های تماشایی شهر شیراز بوده است. سید‌اشرف طباطبایی، کارگردان این کار هم در مورد موضوع این تله‌فیلم گفت: محله لب آب گذرگاه تماشایی مزین به کوچه‌باغ‌های مصفا بود و به مسافرانی که از جنوب وارد شیراز می‌شدند چنان آرامشی می‌داد که خستگی هر سفر طولانی و مشقت‌باری را از یاد می‌بردند. تهیه تله‌فیلم محله لب آب به همت سیمای مرکز فارس و به سفارش معاونت امور استان‌ها با هدف پخش از شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران تولید می‌شود. وی در توضیح داستان این تله فیلم گفت: شیراز نیز خود را برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده می‌کند، چهارشنبه است و یک روز قبل از تحویل سال نو، دیگ سمنوی مش‌اکبر و آش گوهر‌خانم به راه است و قرار است جشن عروسی نیز برپا شود، آقا داماد بهروز نوه‌ مش‌اکبر و عروس خانم یاسمن نوه گوهر‌خانم است. در بحبوحه عقد و عروسی و چهارشنبه‌سوری و تحویل سال نو؛ اصلان و شمسی تصمیم گرفته‌اند به گنجی که زیر منزل مش‌اکبر است دست یابند و...
گوهر خیر‌اندیش، حسن زارعی، محمود پاک‌نیت، مهدی فقیه به همراهی بازیگران پیشکسوت محلی چون قاسم بیطرف، مسعود شریف و سیدابراهیم رکنی در این سریال ایفای نقش می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها