هر گوشه از دنیا یک رسم عجیبی وجود دارد که شنیدن آن برای بقیه مردم جهان غیر قابل تصور است. مثلا در جمهوری مصر رسم بر این است که دوستان عروس پیش از مراسم او را نیشگون بگیرند زیرا اعتقاد دارند این کار برای او خوش‌شانسی خواهد آورد.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۷۷
رسوم بسیار عجیب برخی از کشورها که باورشان سخت است

به گزارش جام جم آنلاین ، از آنجا که شنیدن این رسوم عجیب تقریبا برای همه جالب است ما در این مطلب ۱۵ سنت قدیمی و مرسوم در کشورهای مختلف جهان را برایتان برشمرده‌ایم تا با فرهنگ‌های متفاوت مردم جهان بیشتر آشنا شوید.


۱- در اندونزی عروس و داماد بعد از مراسم عروسی اجازه ندارند دستشویی بروند!

یکی از قبایل اندونزی به نام Tidong رسمشان خیلی عجیب و غیر قابل درک است. به موجب این فرهنگ، عروس و داماد حق ندارند تا سه روز پس از ازدواج دستشویی بروند!اگر این کار را انجام دهند برای ازدواج بدیمنی به دنبال خواهد داشت. عجیب‌تر اینکه اعضای خانواده و فامیل در طول این سه روز همه حواسشان به این دو نفر است تا مبادا سنت‌شکنی کرده و به دستشویی بروند. برای اینکه در این مدت مشکلی برای زوج تازه ازدواج کرده پیش نیاید، آنها سعی می‌کنند خیلی کم آب و غذا میل کنند.

۲- در قبیله ماسایی برای احوالپرسی تف می‌کنند!

در حالیکه تف کردن در بسیاری از فرهنگ‌ها یک رفتار سرشار از گستاخی و بی‌ادبی بشمار می‌رود، اما مردم قبیله ماسایی از این روش برای سلام و احوالپرسی با یکدیگر استفاده می‌کنند. اعضای این قبیله قبل از دست دادن در کف دست خود تف می‌کنند و سپس دست می‌دهند. از این کار برای نوزادان تازه متولد شده و عروس و داماد هم استفاده می‌کنند زیرا اعتقاد دارند خوش شانسی می‌آورد.

۳- در مکزیک به هیچ‌کسی گل زرد هدیه ندهید

رز همیشه نشانه عشق و دوست داشتن است. اما در برخی از کشورها رنگ‌های مختلف رز نماد اعتقادات متفاوتی است. به طور مثال در کشور مکزیک برای نمایش محبت خود به دیگران فقط و فقط گل رز قرمز به دیگران هدیه کنید و به هیچ عنوان سراغ رز زرد نروید زیرا این گل نشانه مرگ در فرهنگ مکزیک است.

۴- شکستن گلدان سفالی قبل از مراسم عروسی در آلمان هم یک رسم عجیب دیگر است

چند هفته قبل از مراسم عروسی در کشور آلمان، مراسمی به نام Polterabend برگزار می‌شود. مهمان‌های هر دو طرف عروس و داماد ظرف‌های سفالینی می‌آورند و در خانه زوج می‌شکنند. سپس عروس و داماد این به‌هم‌ریختگی‌ها را پاک می‌کنند تا به این وسیله خوش شانسی و اقبال را به ازدواج خود تزریق کنند. همچنین آنها براین اعتقاد هستند که با این کار، زن و شوهر می‌آموزند که در کارهای گروهی با هم همکاری موفقی داشته باشند.

۵- در دانمارک به افراد مجرد در روز تولدشان دارچین می‌پاشند

یک رسم باقی مانده از قرن ۱۶ در کشور دانمارک همچنان پابرجاست. بر اساس این رسم اگر یک نفر در روز تولد خود مجرد مانده باشد، دوستانش سرتاپایش را با پودر دارچین می‌پوشانند. منشا این رسم یک تاجر دانمارکی ادویه است که به خاطر همیشه در سفر بودنش فرصتی برای ازدواج نداشته.

۶- در ونزوئلا مردم رسم دارند که دیر سر قرار حاضر شوند!

یکی از بدترین مشکلات عصر مدرن این است که افراد به دلیل ترافیک یا مشغله کاری زیاد، دیر سر قرارهای خود حاضر می‌شوند. اما جالب است بدانید در ونزوئلا مردم طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که از قصد دیر در مراسم یا قرارهای خود حاضر شوند. این رسم و آداب اجتماعی آنهاست!

۷- در مجارستان هنگام نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی نباید لیوان‌ها را به هم زد

در کشورهای غربی رسم بر این است که هنگام نوشیدن نوشیدنی‌ها، لیوان‌های خود را برای سلامتی به هم می‌زنند. اما در مجارستان چنین رسمی وجود ندارد. این کار از سال ۱۸۴۸ در این کشور ممنوع شده است. در آن تاریخ نیروهای ارتش اتریش، انقلاب مجارستان را شکست دادند و با به هم زدن لیوان‌ها این پیروزی را جشن گرفتند. از همان زمان مجاری‌ها در نکوهش این رفتار تصمیم گرفتند که هرگز در زندگی خود چنین کاری انجام ندهند.

۸- در برزیل با مورچه‌های گلوله‌زن به استقبال بلوغ پسرها می‌روند

مورچه‌های گلوله‌زن به این خاطر به این اسم مشهور هستند که نیش آنها همانند گلوله خوردن درد دارد. حالا تصور کنید در قبیله‌ای به نام Sateré-Mawé در برزیل وقتی پسرها به بلوغ می‌رسند باید رقص سنتی قبیله را انجام دهند. اما رسم عجیب این است که باید دستکش‌هایی مملو از مورچه‌های گلوله‌زن به دست کند و سپس برقصد. این مراسم برای این پسرا بسیار حائز اهمیت است زیرا باید در برابر درد بسیار زیاد نیش این مورچه‌ها دوام بیاورند.

۹- در وانواتو برای داشتن محصول خوب بانجی جامپینگ می‌کنند

جمهوری وانواتو کشوری جزیره‌ای و کوچک در جنوب اقیانوس آرام است و در آن مردها برای داشتن محصولات کشاورزی خوب از بالای برج‌های چوبی بلندی به پایین می‌پرند. این در حالیست که هیچ طنابی به آنها وصل نیست و فقط یک شاخه تاک به قوزک پای خود بسته‌اند. آنها معتقدند این کار باعث تقویت سلامت جسمانی مردها می‌شود و در فصل برداشت محصول نیز خوش شانسی بدنبال دارد.

۱۰- در فرانسه مجردها کلاه‌های عجیب به سر می‌گذراند

در کشور فرانسه در روز ۲۵ نوامبر مراسم بزرگداشتی برای کاترین مقدس برگزار می‌شود. او یک قدیس مسیحی و حامی زنان مجرد است. در این روز، زنانی که به ۲۵ سالگی رسیده و مجرد باشند کلاه‌های سبز و زرد به سر می‌گذارند که نشانه عقل و ایمان است. برخی از مریدان کاترین مقدس هم این روز را به امید زودتر ازدواج کردن جشن می‌گیرند.

۱۱- در آفریقای جنوبی صندلی‌های خود را از پنجره به بیرون پرتاب می‌کنند

در شب سال نو تقریبا همه کشورهای غربی با آتش‌بازی و جشن به پیشواز سال جدید می‌روند اما این رسم در آفریقای جنوبی کمی متفاوت است. پس از به صدا درآمدن زنگ سال نو، مردم مبلمان و صندلی‌های خود را از پنجره به بیرون پرتاب می‌کنند. البته پلیس حواسش هست که کسی در این مراسم صدمه نبیند. این مراسم عجیب پس از پایان یافتن نظام آپارتایدی (جدایی نژادها / نفاق بین سیاهان و سفیدها) رایج شد.

۱۲- در فنلاند قرارهای کاری در سونا برگزار می‌شود!

سونا یکی از فاکتورهای مهم زندگی در فرهنگ فنلاندی‌هاست. به این صورت که نه تنها زایمان‌ها ممکن است در سونا انجام شود، بلکه جلسه‌های کاری و صحبت کردن در مورد مسایل مهم کاری هم در این حمام‌های آبگرم صورت می‌گیرند. همکارها با هم به سونا می‌روند تا در محیطی سرشار از آرامش در مورد مسایل بیزینسی صحبت کنند.

۱۳- گریه کردن قبل از عروسی هم در چین مرسوم است

با اینکه در بیشتر کشورهای جهان مراسم عروسی مملو از خنده و شادی است اما چینی‌ها رسم دارند که عروس یک ماه قبل از تاریخ عروسی را به گریه کردن سپری کند. سپس، چند روز بعد نزد خانواده برود و به آنها نشان دهد که تا چه اندازه از ازدواج آینده خود خوشحال است!

۱۴- در برخی از کشورهای خاورمیانه غذاخوردن با دست چپ بی ادبی محسوب می‌شود

در برخی از کشورهای خاورمیانه اگر کسی با دست چپ غذا بخورد یا دست بدهد، حمل بر بی ادبی خواهد شد. آنها بر این باور هستند که چون اغلب ما از دست چپ برای شستن خود در دستشویی استفاده می‌کنیم، اصلا درست نیست که با همان دست غذا بخوریم یا به دیگران دست بدهیم.

۱۵- هندی‌ها از دستمال توالت استفاده نمی‌کنند

در کشور هند هیچ‌گونه دستمالی در توالت وجود ندارد. در عوض یک سطل کوچک آب در کنار توالت قرار دارد که باید با آن خود را تمیز کنند. این مساله برای دیگر کشورهای جهان غیر قابل درک است. اما هندی‌ها اعتقاد دارند که استفاده از دستمال به هیچ عنوان ایده خوبی نیست و باعث گرفتگی لوله‌ها و بسته شدن راه فاضلاب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها