نیروی دریایی سپاه پاسداران به تمام نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه و خلیج فارس تسلط دارد و تحرکات آنها را به‌صورت دقیق رصد می‌کند.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۱۸
رصد دقیق ناوگروه تروریست‌های آمریکایی در خلیج فارس (فیلم)

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سابقه حضور ناوگان نیروی دریایی تروریست‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس به سال‌های دوران دفاع مقدس و اواسط دهه 60 شمسی بازمی‌گردد، زمانی که به‌دلیل موفقیت‌های ایران در جبهه نبرد زمینی با ارتش عراق، صدام برای تضعیف بنیه ایران رو به جنگ دریایی و جنگ نفتکش‌‌ها آورد.

از همان زمان نیروی دریایی آمریکا هم به‌منظور پشتیبانی از ارتش عراق به‌صورت جدی وارد عرصه خلیج فارس می‌شود و رویارویی ایران و آمریکا درست از همین زمان آغاز می‌شود.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در آن سال‌ها به‌عنوان یک قدرت نوظهور دریایی در منطقه استراتژیک خلیج فارس و تنگه هرمز وارد رویارویی با ناوگان آمریکا می‌شود سبک جدید از نبردهای دریایی را که مبتنی بر استفاده از قایق‌های تندرو بود بنیان می‌گذارد. در سال‌های بعد، با پایان یافتن دفاع مقدس، افزایش قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز، موجب شد تا از سال 1386 به این سو مسئولیت دفاع از این منطقه حساس به نیروی دریایی سپاه واگذار شود.

بخش اعظمی از صادرات نفت و گاز جهان از طریق تنگه هرمز انجام می‌شود و همین موضوع تنگه هرمز را به یکی از مهمترین گذرگاه‌های جهان بدل کرده است. این موضوع موجب شده تا قدرت‌های فرامنطقه‌ای با گسیل ناوگان خود به این منطقه در صدد کنترل این منطقه برآیند که استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریست‌های آمریکایی در بحرین خود نمونه‌ای از آن است.

اما جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل شرایط خاص جغرافیایی و همچنین برخورداری از توان بالای دریایی تسلط کاملی برای تنگه هرمز دارد و تاکنون توانسته به‌خوبی از عهده تأمین امنیت این منطقه برآید. رصد شناورهای فرامنطقه‌ای توسط یگان‌های پهپادی نیروی دریایی سپاه و همچنین دستگیری تفنگداران انگلیسی و آمریکایی در خلیج فارس تنها نمونه‌ای از توان نیروهای مسلح ایران در منطقه خلیج فارس است.

به‌تازگی تصاویر جدیدی از رصد ناوگروه تروریست‌های آمریکایی در خلیج فارس توسط پهپادهای نیروی دریایی سپاه ثبت شده که دارای ویژگی‌های خاصی نسبت به تصاویری است که تاکنون از رصد این شناورها منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها