یگان پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که روز یکشنبه یک پهپاد جاسوسی متعلق به عربستان سعودی را در «وادی آل ابوجباره» در نزدیکی استان نجران عربستان سرنگون کرده اند.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۷۹
یمن پهپاد جاسوسی عربستان را ساقط کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سامانه های پدافند هوایی ارتش یمن صبح امروز یک پهپاد جاسوسی را در آسمان استان صعده یکی از استان های شمالی یمن و هم مرز با نجران رصد کردند که در نهایت این پرنده با شلیک یک موشک ضد هوایی سرنگون شد.

پهپاد سرنگون شده از سری پرنده های بدون سرنشین مدل «WING LOONG»، ساخت کشور چین بود.

از سوی دیگر یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن هم دیروز شنبه با شلیک یک موشک بالستیک از سری «بدر» محل تجمع عناصر ائتلاف آل سعود و امارات متحده را در استان جیزان عربستان هدف قرار دادند.

به نوشته المسیره، عناصر و مزدوران آل سعود در پادگان «الاستقبال» در منطقه «الطوال» در استان جیزان تجمع کرده بودند که یگان موشکی با رصد دقیق تحرکات این عناصر آنان را هدف قرار داد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدر به منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها