کوتا بپو، مدیر برنامه مزدا 3 تایید کرده است که به ساخت نسخه‌ای هایپر از این خودروی کوچک محبوب تمایل دارد. وی عنوان کرد این تمایل در بخش‌های آمریکایی، ژاپنی و استرالیایی مزدا نیز وجود دارد، اما هنوز این پروژه تایید نشده است.
کد خبر: ۱۲۰۱۵۸۳

برخی منابع ناشناس اعلام کرده‌اند که تایید این نسخه جدید بی شک حتمی است. در واقع، مرکز تحقیقات و توسعه آمریکایی این خودروساز اکنون یک نمونه کانسپت تحقیقی را برای این مدل ساخته است. بپو اعلام کرد موتور توربوشارژ 5/2 لیتری چهار سیلندر به کار رفته در مدل سی‌ایکس 9 (CX9) و نسخه‌های ممتاز سی‌ایکس 5 (CX5) و مزدا بی‌شک گزینه خوبی برای این نسخه جدید مزدا 3 است.
این موتور توربو در مدل‌های کراس‌اوور و سدان خانواده قدرت 170 کیلووات و گشتاور 420 نیوتون متر تولید می‌کند. در مقابل، فولکس واگن گلف جی‌تی‌آی قدرت 180 کیلووات و گشتاور 370 نیوتون متر از موتور 0/2 لیتری توربو دارد. گمان می‌رود این نسخه جدید به‌منظور هماهنگی با گشتاور این موتور، به ساختار چهار چرخ فعال مجهز شود. در گذشته و اکنون نیز نسخه‌های چهار چرخ فعال از مزدا 3 در برخی بازارها همچون آمریکای شمالی و ژاپن عرضه شده‌اند. اگر این نسخه ممتاز مزدا 3 تایید شود، مشخص نیست که با چه نامی عرضه خواهد‌شد. بپو معتقد است این نسخه جدید از مزدا3 در مقایسه با گلف جی‌تی‌آی سریع‌تر و بیشتر دوستدار محیط‌زیست خواهد بود./ خبر خودرو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها