یک فوق تخصص گوارش با اشاره به این‌که زایمان سزارین و عدم شیردهی به نوزاد، زنان را در معرض ابتلا به بیماری‌های التهابی روده قرار می‌دهد، گفت:در کشور از هر صدهزار نفر ۴۵ نفر به بیماری‌های التهابی روده مبتلا هستند. دکتر همایون واحدی با اشاره به این که بیماری‌های التهابی روده شامل کولیت اولسروز و کرون است، عنوان کرد: عواملی که شدت بیماری‌های التهاب روده را می‌تواند بیشتر ‌کند و یا افراد را در معرض این بیماری قرار دهد شامل استعمال سیگار، مصرف تریاک، چاقی، کم تحرکی، عمل سزارین، عدم شیردهی به نوزاد و مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کودکان زیر دو سال و کمبود ویتامین D است.
کد خبر: ۱۲۰۱۴۷۶

وی با بیان این‌که مصرف چای و به خصوص قهوه می تواند برای پیشگیری از بیماری‌های التهابی روده موثر باشد، گفت: خوردن ماهی، میوه و سبزیجات برای این افراد توصیه می‌شود.همچنین بهتر است از مصرف گوشت قرمز پرهیز و تا حد ممکن از مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری خودداری کنند هر چند برخی از افراد به صورت ژنتیک مبتلا به بیماری‌های التهابی روده می‌شوند.
این فوق تخصص گوارش عنوان کرد: کنترل بیماری‌های التهابی روده از طریق دارو درمانی است که می‌تواند از ناتوانی این افراد جلوگیری کرده همچنین منعی برای فرزند دار شدن این افراد وجود ندارد و اگر آنها فرآیند درمانی خود را به صورت صحیح سپری کنند طول عمر این بیماران همانند افراد عادی خواهند بود. لذا جای نگرانی وجود ندارد.
گرچه این دسته از بیماری‌ها درمان پذیر نیستند و ریشه کن نمی‌شود ولی می‌توان آن را کنترل کرد. به ویژه وقتی بیماری به موقع تشخیص داده شود با مصرف دارو، می‌توان در بیش از 95 درصد، آن را کنترل کرد.
اما بیماران به هیچ وجه مصرف داروها را قطع یا کم نکنند که در این صورت، به احتمال زیاد و در زمانی کوتاه، علائم بیماری برمی گردد و شدت آن هم معمولا بیشتر بوده و مریض ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان پیدا کند. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها