جاهای دیدنی اصفهان و طبیعت اصفهان، این شهرلاجوردی که چونان نگارستانی دلپذیر، و مرواریدی گران‌بها و بی‌بدیل در مرکز فلات ایران زمین خوش می‌درخشد، در عصر ماشینی امروز که رشد قارچ ‌گونه صنایع آلاینده محیط زیست انسان و موجودات زنده را به خطر انداخته بر خلاف زاینده رودش هنوز زنده است.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۷۰
طبیعت گردی اصفهان در فصل بهار

اگر فکر می کنید که اصفهان، آبشارهای زیبایی مانند لرستان و کردستان ندارد، سخت در اشتباه هستید! یکی از مهم ترین جاهای دیدنی اصفهان در بهار را باید آبشار آب ملخ بدانیم که گویا در اثر سقوط تخته سنگ شکل گرفته و در شهرستان سمیرم قرار دارد. این آبشار را یکی از آبشارهای عجیب و خطرناک ایران می دانند.

آبشار آب ملخ

درباره این شاهکار طبیعی نصف جهان آمده است که همچون یک آفت کش، می تواند ملخ ها را نابود کند و سبب مرگ آن ها شود.

همین ویژگی خاص سبب شده تا گردشگران به سمت این مقصد آبشاگردی جذاب رهسپار شوند و از دیدن آن لذت ببرند.

در نیمه نخست سال، گردشگران بسیاری به آب ملخ می آیند که در شصت کیلومتری شهر سمیرم و ۱۶۰ کیلومتری مرکز اصفهان است. اگر به سمیرم بروید، در جاده سمیرم به سمت یاسوج، روستایی به نام چهار راه وجود دارد که از ان جا می توان به روستایی به همین نام (آب ملخ) رفت. از این روستا تا آبشار، حدود یک ساعت پیاده روی در پیش دارید.

طبیعت گردی در گلستان کوه

یکی دیگر از مقصدهای طبیعت گردی نصف جهان را می توان در گلستان کوه مشاهده کرد. جایی در نزدیکی خوانسار که لبنیات و عسل آن شهره خاص و عام بوده و در فاصله ۱۴ کیلومتری آن، نام کوهی به نام گلستان با ارتفاع بیش از سه هزار و ششصد متر، مقصد کوهنوردی طبیعت گردان اصفهانی را تشکیل می دهد. در دامنه های این کوه، منطقه ای حفاظت شده به نام گلستان کوه قرار داشته که هفده هزار هکتار وسعت دارد.

گل افسانه ای ایران (لاله واژگون) را می توان در این منطقه مشاهده نمود. این میراث ارزشمند طبیعت اصفهان از اواسط فروردین تا اواسط خرداد، مقصد جذابی برای طبیعت گردی خواهد بود. تفریحات زمستانی و تابستانی گلستان کوه، آن را به یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری اصفهانی ها تبدیل کرده است.

ما در وبسایت سیری در ایران سعی کرده ایم تمامی جاهای دیدنی ایران را معرفی کنیم و در طول هفت سال گذشته توانسته ایم بیش از 23 هزار جاذبه گردشگری ایران را در پایگاه خود گردآوری و معرفی کنیم. اگر علاقمند هستید به شناخت و مشاهده بیشتر جاذبه های گردشگری ایران حتما به سایت ما به آدرس seeiran.ir سر بزنید.


آبشار شاه لولاک

یکی از مقصدهای آبشار گردی مرتفع ایران، آبشار لولاک است که بیش از هفتاد متر ارتفاع دارد. این آبشار در شهرستان لنجام واقع شده و مردم بومی آن را آبشار هولوکی نیز می نامند.

آب آن از چشمه ای در قلب دیواره آن سرچشمه گرفته و میزان آبدهی آن در طول سال متغیر است

پارک ملی کلاه قاضی

منطقه ای به وسعت چهل و هفت هزار هکتار یکی از مقصد های گردشگری طبیعی نصف جهان را تشکیل می دهد.

تنوع پوشش گیاهی و زیست جانوری آن سبب شده تا پارک ملی کلاه قاضی، یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری اصفهان باشد که از هر گونه سکونت گاه انسانی خالی است

.

برای سفر به این مقصد طبیعت گردی جذاب، می بایست راه آسفالته شیراز به اصفهان را طی کرده و در مسیر، با تابلوی راهنما، وارد این منطقه شوید.

آبشار لادر

علاوه بر آبشار نیاسر و آبشار آب ملخ، آبشار دیگری هم در نصف جهان هست که از جمله مقصدهای جذاب گردشگری طبیعی این استان تاریخی کشور و از جاهای دیدنی اصفهان به شمار می رود.

چشمه لادر، مجموعه ای از چشمه ها را شامل می شود که در دل کوه های مشرف به کمربندی غرب خمینی شهر واقع شده و آب بعد از خروج از این چشمه سار ها، از روی صخره ای به سمت پایین سرازیر می شود

طامه گردی

یکی دیگر از مقصدهای طبیعت گردی نصف جهان، آبشار طامه است. جایی در شهرستان نظنز و در روستایی به نام طامه، آبشاری پر آب وجود دارد که آب خود را از کوه های کرکس تامین می کند.

این آبشار در مسیر صعود به قله، در میان طبیعتی دیدنی جای گرفته و حدود بیست متر ارتفاع دارد.

آبشار پونه زار

همچون آبشار نیاسر، بادر، آب ملخ و آبشار طامه، آبشار پونه زار نیز برای علاقمندان به آبشار گردی در مرکز ایران، یکی دیگر از مقصدهای طبیعت گردی جذاب است.

منطقه ای چشم نواز که آب خود را از سرچشمه های زاگرس مرکزی تامین می کند و ششمین آبشار مرتفع ایران است.

بیش از سی متر ارتفاع داشته و در کنار آن، رویش خزه های سرسبز و درختان زرشک وحشی، بر زیبایی آن افزوده است.

این آبشار در بیست و پنج کیلومتری غرب فریدون شهر قرار دارد. روستای چیقورت در سیزده کیلومتری آبشار بوده و البته مسیر حرکت به سمت آبشار را باید تا حدود دویست متر پیاده طی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها