روایتی متفاوت از بازی استقلال با تیم پرادعای عربستانی

الهلاک!

پیش از آن که استقلال به دوحه برود و تا لحظه‌ای که کریستوفر جیمز بت استرالیایی در سوت خود به نشانه آغاز بازی بدمد، همه گمان می‌کردند 3 امتیاز بازی بی‌دردسر به حساب تیم عربستانی واریز خواهد شد؛ اما نماینده ایران برنده این بازی حساس و بزرگ شد. استقلال سال را خوب آغاز نکرد، دربی را با بدشانسی از کف داد و در آخرین بازی در لیگ برتر ایران مقابل سایپا از یک امتیاز بیشتر نگرفت.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۸۱

همه این عوامل موجب شد هواداران استقلال برای این بازی نسبت به تیم محبوبشان امید زیادی نداشته باشند؛ اما با شروع بازی مشخص شد تیمی که در برابر مشهورترین تیم عربستان قرار گرفته با پیش‌بینی‌ها فاصله‌ای فراوان دارد. تیمی که برای همه نقاط زمین برنامه داشت و در همه خطوط دقیق عمل کرد. الهلال در بازی با استقلال عملا هیچ کاری انجام نداد چون بازیکنان استقلال در همه پست‌ها کامل و بی‌نقص عمل کردند. استقلال برای پیروزی بر حریف پرادعا، پرستاره و پولدارش، نیازی به این نداشت که در همه دقایق مالک توپ و میدان باشد. بازیکنان استقلال در این بازی 187 پاس درست (از مجموع 263 پاس) به هم دادند. این آمار فقط یک معنا داشت. شفر در دستور خاص تاکتیکی خود فقط به یک نکته فکر می‌کرد: دادن بازی به حریف و بستن فضا در نیمه خودی. به این ترتیب الهلال فقط در میانه میدان صاحب توپ بود ونمی‌توانست خطرات جدی ایجاد کند. بازیکنان الهلال 537 پاس به هم دادند که 464 پاس سالم بود؛ اما این پاس های متوالی و پرتعداد هیچ گاه به گل ختم نشد و تنها گل الهلال هم روی اشتباه عجیب میلاد زکی‌پور به دست آمد.
در حقیقت شفر در این بازی همان راهی را انتخاب کرد که کی‌روش برای بازی مقابل تیم‌های بزرگ‌تر در تیم ملی انتخاب کرده بود.
استقلال با برد 2 بر یک مقابل الهلال امیدهای خود را برای لیگ برتر و لیگ قهرمانان زنده کرد. دو مربی با نتایجی مشابه به بازی مقابل هم رسیده بودند. هم مامیچ هم شفر موقعیت ممتازشان نزد هواداران را از دست داده بودند و این بازی می‌توانست به ماندن یکی رای بدهد که قرعه به نام شفر افتاد. حالا هواداران الهلال دو تلاش موازی دارند: تلاش برای برکناری مدیر و سرمربی باشگاه. استقلال در هفته 25 لیگ برتر، جمعه همین هفته باید در اصفهان مقابل سپاهان قرار بگیرد. دیداری که اگر با برد استقلال همراه شود، سپاهان را از گردونه مدعیان خارج و استقلال را دوباره به تیم‌های مدعی لیگ برتر اضافه می‌کند.

باخت الهلال به استقلال فشار انتقادها را بالا برد
درخواست برای برکناری رئیس

پس از شکست تلخ مقابل تیم استقلال ایران، هواداران الهلال در شبکه‌های اجتماعی خواهان برکناری محمد بن فیصل، رئیس باشگاه عربستانی شدند. علاوه بر طرفداران، روزنامه نگاران و گزارشگران نیز انتقاداتی را مطرح کرده‌اند. چرا که تصور می‌کنند استخدام زوران مامیچ به عنوان سرمربی، گزینشی اشتباه در این مقطع بوده است.
به گزارش ارم نیوز، آنها معتقدند محمد بن فیصل به وجهه و شخصیت الهلال ضربه زده است و نمی‌تواند اعتبار باشگاه را حفظ کند. آنها از صحبت‌ها، توییت‌ها و نوشته‌های او ناراضی هستند و حالا موج جدیدی از این نارضایتی‌ها پس از شکست مقابل استقلال به وجود آمده است. آنچه در ادامه می‌آید گزیده‌ای است از انتقادات مطرح شده توسط سه روزنامه نگار عربستانی:
- الهلال از وقتی مامیچ را آورده از بد به بدتر می‌رود و چیزی که واضح است این است که الهلال ستاره‌های زیادی دارد که مامیچ توانایی هدایت آنها را ندارد.
- مامیچ الهلال را به سوی جهنم می‌برد. این تیم علاوه بر این‌که دیگر تک ضرب بازی نمی‌کند و نظم تاکتیکی ندارد، استحکام دفاعی‌اش را هم از دست داده و در چهار بازی اخیر 9 گل دریافت کرده است.
- الهلال نه رهبری فنی دارد و نه مدیریت اداری. این تیم باید به شرایط قبل بازگردد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها