شرکت BMW که در ایران بی ام و هم خوانده می شود ، به سبب تولید خودرو و موتورسیکلت هایی با کیفیت بالا و طراحی شیک و عمدتا اسپرت ، محبوبیت خاصی نزد جهانیان دارد و در ایران نیز برند پرطرفداری در زمینه تولید ماشین به حساب میاید.
کد خبر: ۱۱۹۸۷۶۴
BMW I8 خودرویی هیبریدی با طراحی رویایی

تاسیس شرکت بی ام و :

کارل فریدریش راپ با علاقه زیادی که به مهندسی هواپیما داشت و با توجه به تجربه ای که در کار خودروسازی زوست و دایملر بنز بدست آورده بود، در سال 1912 کارگاه کوچکی ایجاد کرد و تولید قطعات هواپیما را آغاز کرد ولی این کارگاه، در سال 1916 در اثر بحران مالی شد تعطیل شد . اما کارل فریدریش راپ در همان سال مجددا شروع به فعالیت کرد و اینبار شرکت کوچکی به نام راپ تاسیس کرد.

شرکت راپ در سال 1917 با شرکت BFW ادغام شده و کمپانی ای را تشکیل دادند که به BMW مشهور شد. این سر کلمات خلاصه شده ی عبارت Bayerische Motoren Werke AG و به معنای صنایع موتوری بایرن میباشد. از آن تاریخ تا سال 1928 این شرکت همچنان مشغول تولید قطعات هواپیما بود و در این زمینه شهرت و اعتبار بالایی هم داشت.

تا آنکه در سال 1928 با خرید کارخانه ای کوچک به نام فاقزوگ فابریک آیسناخ که تولید کننده ی موتور سیکلت و وسایل نقلیه کوچک بود، بی ام و اولین خودروی خود را به نام دیکس3 با یک موتور 4 سیلندر و قدرت 15 اسب بخار که 75 کیلومتر در ساعت سرعت داشت، تولید و عرضه کرد.

بعدها ، درست زمانی که تولید ماشینی با سرعت 100 کیلومتر در ساعت غیر ممکن می نمود، نمونه ی پیشرفته تر دیکسی 3 به نام bmw303 با موتور 6 سیلندر و سرعت رویایی 100 کیلومتر در ساعت تولید شد. اما برخلاف انتظارات و با وجود استقبال زیاد، تعداد محدودی از آن تولید و به بازار عرضه گشت. بعد از بی ام و 303، مدل های 315 و 316 با حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت تولید شدند.

کمپانی BMW تا زمان جنگ جهانی دوم به تولید محصولات لوکس و پرفروش خود ادامه داد ودر اوج کار خود بود که جنگ جهانی اثرات مخرب خود را بر این شرکت محبوب گذاشت.

اثرات جنگ جهانی دوم بر BMW :

کمپانی بی ام و با شروع جنگ جهانی دوم مجبور شد شروع به تولید قطعات هواپیما بالاخص موتور هواپیما نماید ولی متاسفانه حین جنگ، کارخانه تولید ماشین bmw زیر بمباران قرار گرفته واز بین رفت. البته که بعد از جنگ هم در بازار کشور جنگ زده ای مانند آلمان خودروهای لوکس و گران قیمت جایگاهی نداشتند.

در این شرایط مسئولین شرکت با خرید امتیاز شرکت کوچکی به نام ایزوایستا وتولید ماشین هایی ارزان قیمت کمپانی را نجات دادند و با بازدهی و سودی که بدست آوردند بعد از چند سال مجددا شروع به تولید محصولات بی ام و کردند که تاکنون جزء پرفروش ترین و اشرافی ترین خودروها محسوب میشوند.

مشخصات Bmw i8 :

از سال 2010 شرکت بی ام و شروع به سرمایه گذاری بر روی خودروهای هیبریدی کرده که مدل i8 یکی از این محصولات است.

خودرویBMW i8 در ایران مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و به همین سبب در ادامه نگاهی بر مشخصات آن خواهیم داشت.

این خودرو 3 موتور دارد که قدرت 357 اسب بخار را فراهم میکنند. باریک بودن لاستیک ها موجب اصطکاک کمتر نسبت به تایر پهن و اسپرت شده و بنابراین مصرف سوخت را کم میکند. به شکلی که مصرف این خودرو 2.5 لیتر در 100 کیلومتر است و این نشان میدهد توجه طراحان به مصرف کم خودرو بیش از ظاهر صد در صد بوده است، در غیر این صورت باید تایرهای پهن تری در ماشین بی ام و i8 استفاده میشدند.

وجود موتورها در عقب ماشین باعث شده تا برخلاف ظاهر جادار و بزرگی که این خودرو دارد، صندوق عقب و صندلی های عقب، فضای کمی داشته باشند.

اگر شما هم یکی از علاقمندان این کمپانی و محصولات آن هستید و قصد خرید یا فروش محصولی از بی ام و را دارید، از سایت دیوار بازدید کنید.این سایت برای bmw i8 قیمت روز را به شما عرضه می کند زیرا روزانه تعداد قابل ملاحظه ای ماشین و موتورسیکلت در این سایت خرید و فروش میشود و شما می توانید به راحتی نیازتان را به نرخ روز برآورده نمایید.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها