با نشت مواد سمی به مخزن سد تامپا

حالت فوق العاده در ایالت فلوریدا اعلام شد

ایمانه فضیل زنی که شاهد کلیدی دادگاه مربوط به میهمانی های جنسی سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین ایتالیا محسوب می شد، در شرایط مشکوکی جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۸۳
معمای مرگ مشکوک شاهد محاکمه برلوسکونی

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، مرگ مشکوک ایمانه فضیل زن 34 ساله مغربی، تبدیل به یکی از موضوعات مهم مطبوعات ایتالیا در روزهای اخیر شده است.

فردی که شاهد کلیدی و مهم محاکمه موسوم به «روبی تر» در خصوص خرید و فروش شواهد از سوی برلوسکونی بود.

برلوسکونی در این محاکمه متهم به رشوه دادن به زنانی شد که در برخی از میهمانی های خصوصی او حضور داشتند تا در محاکمه های موسوم به «روبی و روبی بیس» شهادت دروغ بدهند.

فضیل قبل از مرگش به پزشکان گفته بود که احتمال می دهد وی را مسموم کرده باشند. وی پس از یک ماه بستری شدن در بیمارستان «هومانیتاس» میلان، روز اول ماه مارس در شرایطی مشکوک که هنوز باید روشن شود، درگذشت.

این در حالی که خبر فوت او تنها در روزهای اخیر منتشر شد . دادستانی شهر میلان نیز که در حال تحقیقات در باره این پرونده است، با توقیف اسناد مربوطه، اجازه نزدیک شدن هیچ کسی را به جسد وی نمی دهد.

به عقیده جراید ایتالیا، دادستانی در حال بررسی نظریه قتل عمد است.

در رابطه با تحقیقات مربوط به مرگ فضیل هنوز اطلاعات تایید شده ای در دست نیست. چرا که دادستانی مطالب اندکی را در این زمینه عنوان کرده است اما مطبوعات از امکان مسموم شدن قبل از مرگ وی صحبت می کنند. جسد این زن قرار است این هفته مورد کالبدشکافی قرار بگیرد تا دلیل مرگ او روشن شود.

بیمارستان هومانیتاس میلان یادداشتی در این زمینه منتشر کرد که در آن آمده است : فضیل روز 29 ژانویه و در شرایط بسیار وخیم بستری شد. اما با وجود تلاش تیم پزشکی امکان نجات جان وی میسر نشد و روز اول مارس درگذشت.

پس از مگر وی مقامات قضایی دستور توقیف تمام اسناد مربوطه و جسد را صادر کردند. بیمارستان هومانیتاس نتایج آزمایشات درخواستی مربوط به مسمومیت وی را دریافت و به بازرسان اعلام کرد. این بیمارستان به دلایل حریم خصوص و تحقیقات پلیس، مطلب بیشتری در این باره ارایه نداده است.

دادستانی میلان که در حال انجام تحقیقات در این باره است، نتیجه این آزمایشات که در مرکز تخصصی پاویا انجام شده است را روشن نکرده است . اما گفته می شود که در خون او 4 نوع فلز از جمله کبالت کشف شد.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) در این باره نوشت: در آزمایشات بدست آمده، مخلوطی از مواد رادیو اکتیو وجود دارد که البته هنوز توسط منابع رسمی مورد تایید قرار نگرفته است.

علاوه بر این کارلو لوکاتلی مدیر آزمایشگاه پاویا اعلام کرد که در این آزمایش پرتوزاها شناسایی نشده و میزان شاخص رادیو اکتیویته نیز اندازه گیری نشد.

فضیل که به همراه خانواده اش در شهر تورین زندگی می کرد در سال 2007 به شهر میلان منتقل شد و به کار در تبلیغات پرداخت و سپس جذب برنامه تلویزیونی شد در آن زمان بود که با برلوسکونی آشنا شد.

در حالی که برلوسکونی اظهار داشت که هرگز با وی دیدار نکرده بود و انرا انکار کرد. به عقیده روزنامه های ایتالیا، فضیل درحال نوشتن کتابی در باره تجربیات خود در ویلای برلوسکونی بود و دادستانی نیز یک نسخه از آن را در دست دارد و در حال بررسی آن است.

فضیل در دادگاه در سال 2012 علیه برلوسکونی در خصوص پرداخت پول برای داشتن رابطه جنسی با تن فروشانی که زیر سن قانونی بودند شهادت داده بود.

قضات دادگاه شهر میلان نیز در آبان ماه 1392 برلوسکونی را در محاکمه مربوط به «کریمه المحروق» دختر جوان مراکشی معروف به «روبی»، به هفت سال حبس محکوم و به جرم اخاذی و فحشا از فعالیت های دولتی محروم کردند.

به عقیده قضات دادگاه میلان، شواهد کافی دال بر رابطه نامشروع برلوسکونی با روبی که هنوز به سن قانونی نرسیده بود در قبال پرداخت پول و جواهرات وجود داشت.حتی دادگاه بازنگری شهر میلان نیز برلوسکونی را به دو سال محرومیت از کلیه فعالیت های سیاسی محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها