روز پنجشنبه، حکم انتصاب حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه از سوی رهبر انقلاب منتشر شد. اتفاقی که از مدت‌ها پیش در محافل گوناگون از آن صحبت می‌شد و فقط زمان آن روشن نبود. حکمی که نکات جالبی در آن نهفته بود و رسانه‌ها روز شنبه خود را به این اتفاق اختصاص دادند.
کد خبر: ۱۱۹۶۶۳۰

دسته اول روزنامه‌هایی بودند که سعی کردند تیترهای خلاقانه بزنند. تیترهایی که در خود حرف‌های پنهانی داشتند و خب نشان می‌داد آن روزنامه‌ها با مقوله انتصاب برخورد متفاوتی داشتند. وطن امروز، همشهری، سازندگی، جوان، حمایت، صبح‌نو و قدس در این دسته قرار گرفتند.

مردم‌سالاری، آفتاب یزد، اعتماد، شرق، ابتکار، جمهوری اسلامی، شهروند و ... دسته دوم روزنامه‌هایی بودند که روز شنبه تنها به انتصاب رئیسی به این مسند اشاره کرده بودند. این روزنامه‌ها پرداخت چندانی به این ماجرا نکرده و نهایتا یک مورد از مواردی که در حکم رهبر انقلاب به آن اشاره شده بود را برجسته کرده بودند که برای مثال روزنامه اعتماد یکی از آنها بود.

ایران، کار و کارگر، اطلاعات، خراسان، سیاست روز، فرهیختگان، کیهان و ... روزنامه‌هایی بودند که توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به رئیس جدید قوه قضاییه را تیتر یک کرده و مطالبات رهبر انقلاب را یادآوری کرده بودند. این شاید معقول‌ترین مدلی بود که می‌شد تیتر زد زیرا توصیه‌های رهبر انقلاب نکات مهم و راهبردی کلانی را در خود داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها