مجتبی جباری از ورودش به دنیای مربیگری می‌گوید

حرفم را زدم و می‌زنم

مجتبی جباری کار مربیگری را آغاز کرده است. او پرستیژ خاصی دارد. جباری همیشه حرفش را می‌زند. او در دوران بازیگری هیچ‌گاه مقابل کم و کاستی‌ها سکوت نکرد. در دوران حضور در استقلال و در روزهایی که بازیکنان مقابل مشکلات فقط سکوت می‌کردند این جباری بود که حرف می‌زد. او بود که می‌خواست حق بازیکنان جوان را بگیرد. جباری همیشه برای آنها دنبال امکانات بود. به همین دلیل فصل گذشته افتخاری، مدیرعامل وقت استقلال تصمیم گرفت جباری را کنار بگذارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۵۰۴

مجتبی در جریان یکی از جلسات تمرینی به افتخاری گلایه کرده بود که این چه وضعی است و چرا هیچ امکاناتی در اختیار تیم نیست؟ او از رفتار بد با ماساژورها و تدارکات گلایه کرد. از این گفت که چرا پول بازیکنان جوان را نمی‌دهند و کوچک‌ترین امکاناتی هم در اختیارشان نمی‌گذارند. حرف‌های جباری اینقدر برای افتخاری تازه و نو بود که تصمیم گرفت این بازیکن را کنار بگذارد! مجتبی بارها و بارها در طول حضور در استقلال مقابل مشکلات ایستاد. او هیچ‌گاه سکوت نمی‌کرد و حالا هم که وارد عرصه مربیگری شده، قطعا سکوت نخواهد کرد. جباری درباره این مسأله و مسائل دیگر در گفت‌وگو با جام‌جم توضیحاتی می‌دهد.
مهم خدمت کردن است
دوست داشتم وارد عرصه مربیگری شوم. به همین خاطر خیلی زود کارم را شروع کردم. در کلاس‌های مربیگری شرکت کردم و دوست داشتم تا در آماده‌سازی تیم ملی هم کنار کادر کی‌‌روش باشم. در این باره با میک مک درموت هم صحبت کرده بودم. گفتم می‌خواهم نزدیک باشم و چیزهایی یاد بگیرم، ولی این اتفاق رخ نداد. به هر حال کی‌روش واقعا حرفه‌ای بود و من هم دوست داشتم چیزهایی یاد بگیرم. الان از هر زمانی برای مطالعه استفاده می‌کنم تا بتوانم دانش خودم را بیشتر کنم. برای مربیگری هم اصلا عجله‌ای ندارم. به نظر من مربیگری این نیست که فقط در تیم‌های بزرگ باشید، مهم این است هر جا باشید خدمت کنید. من هم دوست دارم به این فوتبال خدمت کنم. به هر حال هر چه دارم از فوتبال ایران است. احساس وطیفه می‌کنم که به این فوتبال کمک کنم.
حرف‌هایم را می‌زنم
راستش من همان مجتبی جباری گذشته هستم. اگر قبلا حرفی زدم برای این بود که نمی‌توانستم مقابل مشکلات سکوت کنم. الان هم این‌طور نیست که چون وارد عرصه مربیگری شده‌ام بخواهم درباره همه مسائل سکوت کنم و چیزی نگویم. من چنین آدمی نیستم. قطعا اگر این فرصت برسد تا بتوانم جایی مربیگری کنم تمام تلاشم را برای تیمم می‌کنم. حرف‌هایم را هم می‌زنم. در واقع همیشه حرفم را زده‌ام و دوباره هم می‌زنم. من عادت کرده‌ام همیشه حقیقت را بگویم حتی در عرصه مربیگری.
استقلال تیم محبوب من است
حضور در استقلال؟ راستش من به این فکر می‌کنم که هر جا باشم خدمت کنم. واقعا هم فرقی ندارد کجا. استقلال باشگاه محبوب من است و خودم را عضوی از آن می‌دانم، ولی دوست دارم شروع کار مربیگری‌ام از رده پایه باشم. در این مدت خیلی فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که به هر حال مهم این است که بتوانم قدم به قدم جلو بروم. من در فوتبالم هم همین‌طور جلو رفتم. از تیم‌های پایه شروع کردم و به بالاترین سطح رسیدم. در مربیگری هم احتمالا کارم را از پایه شروع می‌کنم و اصلا به فکر این نیستم که یکشبه ره صد ساله را بروم. خدا را شکر با مربیان خوبی هم کار کردم و امیدوارم تجربیاتم را به بازیکنان جوان انتقال دهم.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها