اگر شما هنوز از آن گروهی هستید که هر هفته سراغ روزنامه‌فروشی‌ها می‌روید و با عشق یا حتی از روی عادت آنها را ورق می‌زنید، پیشنهاد می‌کنم شنبه‌های گروه خستگی‌ناپذیر فرهنگ‌و‌هنر را از دست ندهید. بگذارید برایتان به طور خلاصه بگویم برای شروع هفت روز تازه‌نفس پیش رو، تیم ده نفره ما از تنها جمعه هفته‌شان دل می‌کنند و از ظهر جمعه برای شنبه فکر می‌کنند و می‌نویسند. شاید حتی تصور این حجم از کار برایتان مشکل باشد، این که گاهی از چند روز قبل برای اول هفته برنامه‌ریزی کنی و بعد ساعت‌ها بنویسی، تایپ کنی و در آخر صفحه را ببندی و با لبخند آن را بدرقه کنی تا فردا به دست مخاطبی مثل شما که امیدواریم نظرش جلب و از خواندن آن دلشاد شود، برسد. اما سال هاست شنبه ما از جمعه شروع می‌شود و همه تلاش می‌کنند تا آغاز خواندنی را با وجود آگهی‌هایی که مثل امروز گاهی کل صفحه را به ناچار می‌گیرند، رقم بزنند.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۰۷

اما بیایید ببینیم امروز چی داریم؟
سردمدار خوش ذوق گروه فرهنگ و هنر ما، جناب صادق علیزاده که هر وقت سراغش بروید حتما با کتاب‌هایی که سال‌هاست همنشین او شده‌اند روبه‌رو می‌شوید، امروز در دوصفحه از کتاب «در چنگال عقاب» گفته، کتابی که داستان لحظه به لحظه دستگیری عبدالمالک ریگی را از زمان شناسایی و رهگیری او در آسمان و آن پرواز معروف تا پایان ماجرا را به قلم سیدحکمت قاضی‌میر‌سعید روایت می‌کند. همچنین از آنجا که فانتوم‌ها و غول‌های پرنده در کنار کتاب‌ها یکی از علایق اصلی دبیر گروه ماست، او این سوژه را که داستان اصلی‌اش در خانه همین غول‌ها رقم می‌خورد، در قابی جذاب و با قلم دلپسند همیشگی‌اش بررسی و تعریف کرده است. علاوه بر جزئیات کتاب و این داستان، تحلیل بازتاب‌های بین‌المللی آن، جنایت‌هایی که توسط ریگی اتفاق افتاد و جنبه‌های مختلف این شخصیت کثیف از دیگر مواردی اند که توسط علیزاده در صفحه 10 و 11 به آن پرداخته شده است.
زینب مرتضایی فرد هم که عنوان روزنامه نگار
چیره دست به تنهایی برای او کم است، ماجرای طراحی لباس کودکان و نوجوانان را که خیلی وقت است کسی به حال آن فکری نمی‌کند سوژه کرده است. جنس گزارش‌های مرتضایی به واسطه نگاه او همیشه با هر کسی تفاوت داشته و همین باعث می‌شود به راحتی و بی‌توجه نشود از نوشته‌هایش گذشت. در این گزارش هم او سراغ یک طراح و یک تولیدکننده لباس دنیای کودکان و نوجوانان رفته و از صفر تا صد این فضا و چالش‌ها و کمبودهای آن را روایت کرده است، برای همین به خصوص اگر بچه‌ای در گروه سنی کودک و نوجوان دور و برتان است، این گزارش را کمی آن‌طرف‌تر همین صفحه را بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها