تولدت مبارک آقای اخوان

جالب است نه، مرگ مهدی اخوان‌ثالث واقعه‌ای دور است برای ما. حدود 30‌سال از آن گذشته است و وقتی می‌شنویم شاعر بزرگ ما اگر زنده بود امروز 90ساله می‌شد به خیلی از اهالی ادبیاتمان فکر می‌‌کنیم که 90 سال را هم سپری کرده‌اند و هنوز به زیست ادبی خود ادامه می‌دهند. سرشان سلامت باشد. به‌راحتی مهدی اخوان‌ثالث هم می‌توانست امروز همچنان در میان باشد.
کد خبر: ۱۱۹۳۲۶۹


حالا ماجرا از این قرار است که مراسم نکوداشت مهدی اخوان‌ثالث به مناسبت نودمین سالگرد تولد این شاعر برگزار خواهد شد. آن‌طور که ایسنا خبر داده، این مراسم با همت کانون ادبی دورخیز و با همکاری حزب راه ملت امروز پنجشنبه 2 اسفند از ساعت ۱۷تا ۱۹ در سرای محله زرگنده واقع در خیابان شریعتی، ظفر، خیابان شهید دلیری، نبش کوچه سرو برپا می‌شود.
بنابر اعلام، محمدعلی حسینیان، مینا آقازاده و حسن اسدی شبدیز سخنرانان این مراسم هستند. همچنین سیدحامد احمدی و محمدمهدی شاطرحسینی برخی شعرهای اخوان‌ثالث را می‌خوانند.
برگزارکنندگان این مراسم در معرفی اخوان ثالث نوشته‌اند: مهدی اخوان‌ثالث متولد ۱۰ اسفند ۱۳۰۷ در مشهد است که ۴ شهریور 69 در تهران از دنیا رفت. در شعرهایش م. امید تخلص می‌کرد. شعرهای او زمینه اجتماعی دارد و گاه حوادث زندگی مردم را به تصویر کشیده است، همچنین دارای لحن حماسی آمیخته با صلابت و سنگینی شعر خراسانی و نیز دربردارنده ترکیب‌های نو و تازه است.
اخوان‌ثالث در شعر کلاسیک فارسی توانا بود و در ادامه به شعر نو گرایید که از او شعرهایی در هر دو سبک بر‌جای مانده‌ است.
از آثار این شاعر می‌توان به ارغنون، زمستان، آخر شاهنامه، از این اوستا، پاییز در زندان، بهترین امید، عاشقانه و کبود، دوزخ اما سرد و در حیاط کوچک پاییز در زندان اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها