سد زاینده رود، یک ماهی می‌شود که باز شده تا جریان زلال و خروشان آب، دوباره در بستر زاینده رود زیبا جاری شود و از قلب نصف جهان بگذرد و شادی را به دل شهروندان و گردشگران اصفهان بازگرداند. اما انگار همای سعادت دوباره از روی شانه‌های این شهر پرخواهد کشید؛ از بامداد امروز 28 بهمن با بسته شدن دوباره دریچه‌های سد زاینده رود. خبری که ساسانی، معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به آن اشاره کرده و درعین حال وعده داده است نیمه دوم فروردین ماه بحث بازگشایی مجدد آب مورد بررسی قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۱۹۲۴۴۳


ساسانی با بیان این‌که اکنون میزان آب ورودی به سد 30 و خروجی 80 متر مکعب در ثانیه است، افزود: جریانات خروجی سد زاینده‌رود بسته خواهد شد تا برای تأمین آب شرب استان با مشکل مواجه نشویم.
از آن سوی و از خوزستان خبر می‌رسد احتمال سرریز کنترل نشده از سد کرخه وجود دارد و به تمام بخش‌ها اعلام آماده باش شده. این خبر را هم لشکری، معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با نگرانی بیان کرده و گفته اگر نتوانیم میزان خروجی را در این سد مدیریت کنیم امکان تنظیم آب خروجی وجود نخواهد داشت و احتمال دارد شاهد
سر ریز کنترل نشده از سد باشیم که مشکلاتی را در پایین دست رودخانه به وجود خواهد آورد.
لشکری افزود اکنون میزان ورودی آب به سد کرخه از خروجی آن بیشتر است. در این زمینه به بخش‌های مختلف اعلام کرده‌ایم در آماده باش کامل باشند، زیرا با محدودیت‌هایی در بحث ظرفیت رهاسازی آب در رودخانه مواجه هستیم. وی با بیان این‌که اکنون سر ریز کنترل شده از سد کرخه انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به منظور کنترل سیلاب در رودخانه کرخه ممکن است میزان خروجی آب از این سد را افزایش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها